الگوریتم گوگل پاندا
در واقع یکی از الگوریتمهای مهم گوگل، الگوریتم گوگل پاندا است که در فوریه ۲۰۱۱ ارائه شد و به بررسی صفحات دارای محتوای کمکیفیت متمرکز دارد. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به بررسی سایتها میکند و برای فاکتورهای مختلف از الگوریتمهای دقیق و به روز کمک میگیرد. در واقع این الگوریتمها به نفع تجربه کاربری واردعمل شده تا بتوانند سایتهای اسپم، کلاهبردار و بیکیفیت را از نتایج جستجو حذف کنند. به دلیل دور زدن قوانین گوگل توسط وب مسترها گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتمهای خود را به روزرسانی میکند تا از تخلف سئوکاران کلاه سیاه جلوگیری کند .
الگوریتم پاندای گوگل را که یکی از مهمترین الگوریتم ها به حساب می آید را به کشاورزی تشبیه کرده اند که در مزرعه محتوا، محتوای بی کیفیت را از بین می برد تا محتوای با کیفیت و ارزشمند جایگزین آن شود. مرزعه محتوا روشی بود که در آن وب مستران با تولید محتواهای زیاد و بی ارزش اقدام به لینک سازی های مخرب می کردند.
الگوریتم گوگل
همواره وب سایت ها و سایت های فروشگاهی بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل که توسط تیم برنامه نویسی شرکت گوگل به روز رسانی می شوند این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی این کارهای غیر اخلاقی را بگیرند.
الگوریتم های گوگل هر یک دارای مقاصد مختلفی هستند ولی در مجموع هدف همگی آنها بصورت کلی انتخاب بهترین وب سایت ها جهت نمایش در صفحه نتایج جستجو برای کاربران است. در این مطلب الگوریتم های گوگل ابتدا به اجمال معرفی شده است که در پست های آتی بصورت کامل هر کدام از آنها تشریح خواهند شد.
شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های موتور جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی مشتریانش است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند سئو گفته می شود.
الگوریتم پاندا یک سیستم رتبهبندی پیچیده است که به سایتهایی که محتوای با کیفیت را تولید میکنند، این امکان را میدهد، که در هنگام نمایش نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. از طرفی دیگر وب سایتهایی که محتوای کم ارزش و بدون کیفیت تولید میکنند، جایی در میان صفحه نتایج گوگل ندارند و آنها را میتوان در قعر صفحات جستجو پیدا کرد. برای کاربران تشخیص صفحات با محتوای نامناسب و بدون کیفیت کار آسانی است، اما در مورد موتورهای جستجو این قضیه کاملا متفاوت است. به همین دلیل الگوریتم پاندا متولد شد.
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پاندا شامل یک فرایند ریاضی و علمی است که بر اساس «سیگنال» های خاص به صفحات امتیاز میدهد. این سیگنالها توسط سیستمهای یادگیری گوگل انتخاب میشوند و کاملاً با کیفیت کلی صفحات وب ارتباط دارند.
بدیهی است که با توجه به روش گوگل، هرگز این سیگنال و معیارها به صورت علنی فاش نشدند. آیا این موضوع باعث حدس و گمانهزنی در مورد روش بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل میشود؟ ما تصور میکنیم انجام این کار منجر به رقابت شدید بین مشاغل، برندها، وبلاگ نویسان و سایر کاربران اینترنت میشود، اما این رقابت تا حد خوبی منصفانه است.
محتوای بیکیفیت که هیچ ارزشی خاصی را به کاربر ارائه نمیدهد، مسلما آزاردهنده ترین جنبه برای کاربران در موتورهای جستجو است و وقتی به یک صفحه وارد میشوید با صرف زمان متوجه میشوید، که به دنبال چیزی فراتر از محتوای آن صفحه هستید.
الگوریتم پاندا، برای پیدا کردن بهترین نتیجه برای شما با این صفحات بدون کیفیت مقابله میکند.
مدتها پیش، سئو به پیچیدگی امروز نبود. فاکتورهای رتبه بندی کمتری وجود داشت و به صفحهها اجازه داده میشد، تنها با اتکا به کلمات کلیدی به بالای لیست بیایند. این ماجرا تغییر کردهاست، اما این موضوع لزوما چیز بدی نیست.
اگر می خواهید با توجه به الگوریتم گوگل پاندا وبسایت و یا محتوای سایت فروشگاهی خود را بهینه سازید، میتوانید به آسانی راهنمای گام به گام طراحی سایت فروشگاهی فرکام را دنبال کنید، اگر با ما همراه شویدمی توانید محتوایی ایجاد کنید که هم از طریق جستجوی ارگانیک و هم از دیدگاه کاربر قابل توجه باشد.
۱. محتوایی باکیفیت تولید کنید
مولفه اصلی هنگام بهینه سازی برای الگوریتم پاندا و دلیل اصلی ایجاد الگوریتم پاندا، محتوای با کیفیت بالا است.
محتوای شما باید ارزش و کیفیت لازم را به کاربر گوگل ارائه دهد، با ارائه این محتوای خوب، نتجه کار خود را خواهید دید. شما همیشه باید به نحوی محتوا تولید کنید، که کاربران تمایل داشته باشند به مطالعه آن ادامه دهند. اگر این کار را نکنید، در رتبههای بالای گوگل جایی نخواهید داشت.
۲. از صحت و راستی محتوا با خبرباشید
برای توسعه محتوایی که از نظر گوگل پاندا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، باید محتوایی تولید شود که قابل اعتماد و معتبر باشد.
۳.محتوای تخصصی بنویسید
به دنبال این باشید که محتوای صفحه خود را به روشی متخصص مانند، توسعه دهید. همیشه از سطحی پرداختن به عناوین پرهیز کنید … با این کار به نتایجی خوبی نخواهید رسید. به جستجوی عمیق درباره موضوعی که می نویسید، موضوعات اصلی که کاربران به آن علاقهمند هستند را مورد بررسی قرار دهید.
۴. عدم استفاده از محتوای کپی و تکراری
اشتباهی که بسیاری از افراد در وب سایت خود مرتکب می شوند استفاده از محتواهای تکراری است. اگر در وب سایت شما ۱۰ صفحه وجود دارد که یک موضوع و کلمات کلیدی هدفمند را مورد پوشش قرار میدهد، اساسا انگار خود را از منظر جستجوی ارگانیک مجازات کردهاید و با این کار از رده بندی خارج خواهید شد.
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما در نوع خود منحصر به فرد هستند. با این کار قدرت بیشتری به هرکدام از صفحات منتقل شده و فرصت برای قرار گرفتن در رتبههای اول، بالا میرود.
۵. رعایت اصول و قواعد نگارشی
املای غلط کلمات، عدم استفاده از قواعد دستور زبان و علائم نگارشی بیشتر از هر چیز دیگر باعث بی کیفیت شدن محتوای شما میشود. هرکدام از ما به عنوان کاربر محتوای یک سایت را بر اساس کیفیت مورد بررسی قرار میدهیم، گوگل نیز همین رویه را دنبال میکند.
اطمینان حاصل کنید که دستور زبان شما درست است و محتوایی تمیز، واضح و با کیفیتی بالا ارائه میدهید، و با سبک و لحنی که مناسب موضوع شما است، محتوا را منتشر کنید. اگر لحن شما مناسب باشد و مورد توجه کاربران قرار بگیرد و آنها در نتیجه زمان بیشتری در سایت شما صرف کنند، توجه گوگل نیز به شما جلب خواهد شد.
۶. محتوای یونیک و دست اول تولید کنید
هنگام تهیه محتوا، مالکیت آن را به دست آورید، و مطمئن شوید که کاربر متوجه شود که این مطلب از قلب کسب و کار، پروژه یا روح شما بیرون آمده است. این موضوع شاید افراطی به نظر برسد، اما همین کار تفاوت، ایجاد میکند.
اگر به دنبال موفقیت واقعی ارگانیک هستید، باید به جزئیات ریز از محتوای صفحه خود توجه کنید تا از عملکرد آن به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید. تمدن رم نیز در یک روز ساخته نشده است و مطالب نیز نباید با عجله نوشته شوند.
7. کسب اعتبار کنید
بهبود اعتبار یک وب سایت یک اقدام کیفی کلیدی است که از طریق الگوریتم پاندا باعث افزایش بازدید کلی می شود. گوگل هم مرجع صفحه شما و هم مرجع دامنه شما را در نظر میگیرد و همین موضوع باعث ایجاد رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل میشود. اگر سایتهای دیگری در سراسر وب به مطالب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما از نظر گوگل بالاتر خواهد رفت.
8.محتوای سایت را بروز رسانی کنید
اگر میخواهید در رتبههای بالا باقی بمانید، مطالب خود را مجدد مرور کنید و با توجه به اطلاعات جدید و با کلمات کلیدی بهتر آنها را بهینه کنید. مهم ترین رقبای شما در حال انجام این کار هستند، پس چرا شما مطالب خود را بروز نمیکنید؟
برای داشتن بهترین نتیجه درمورد الگوریتم پاندا، محتوایی کامل و جامع با توجه به تمام اصول تهیه کنید. محتوای بدون کیفیت بزرگترین دشمن گوگل پاندا است. بنابراین از انجام این کار خودداری کنید.
9. به کاربران سایت خود اطلاعات جامع و جذاب ارائه دهید
شما همیشه باید مطالب را به شکلی جذاب بنویسید. و اطلاعاتی جالب و عمیق را در سراسر مقاله ارائه کنید. این امر همچنین به شما کمک میکند بک لینک دریافت کنید، اشتراک پذیری محتوا و غیره را افزایش دهید. این موضوع مثل یک گلوله برفی عمل میکند و هرچه جلوتر میرود، موفقتر میشود و بر سایر عوامل سئو در سایت شما نیز تاثیر مثبت میگذارد.
10. ایجاد کلمات کلیدی اساسی
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با عباراتی که کاربران جستجو میکنند، تطابق داشته باشد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که رتبه بالایی دارند، باعث جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما میشود. در عناوین، تیتر هرکدام از مطالب، متا دیتا، آدرس صفحه، و محتوای داخل صفحه از این کلمات استفاده کنید. اما از افراط دوری کنید، چرا که ممکن است مورد مجازات از طرف الگوریتم پاندا قرار بگیرید.
طراحی فروشگاه اینترنتی
امروزه صاحبان کسب و کارها با طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به کاربران و مصرف کنندگان این امکان را می دهند که کالا یا خدمات خود را بطور مستقیم و بدون خدمات واسطه ای در میان تنوع بسیار بالایی از محصولات، جست و جو کنند، نظرات سایر افراد و خریداران را مشاهده کنند، کالاها را با یکدیگر مقایسه کنند و در آخر یک خرید آنلاین سریع و لذت بخش را تجربه نمایند.
اگر محصول یا خدماتی دارید که به دنبال فروش و افزایش سود دهی آن ها هستید، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای یکی از بهترین راه کارهای موجود برای شما می باشد. در ادامه با طراحی سایت فروشگاهی فرکام نحوه ی کارکرد فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار میدهیم.
استفاده از اصول طراحی به هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و کاربردی اهمیت بسیاری دارد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای با استفاده از رنگ های مناسب، فونت ها، تصاویر، کلمات، گرافیک جذاب و کاربردی، بازدیدکنندگان شما را به خرید ترغیب می کند. طراحی فروشگاه اینترنتی باید به نوعی باشد که مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد و آن ها را به مشتریان دائمی محصولات و خدمات شما تبدیل نماید.
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای
نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و کاربردی
امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای
برخی از ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی
ضرورت راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی با توجه به اینکه آیتم های زیادی که برای موفقیت یک فروشگاه ساز آنلاین یا سایت فروشگاه اینترنتی دخیل است، در این مقاله از فروشگاه ساز اینترنتی فرکام قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که طراحی فروشگاه اینترنتی چه ضرورتی دارد.
امروزه با توجه به مشغله فراوان افراد و شرایط پیش آماده اپیدمی، فضای مجازی و فروش اینترنتی جایگاه ویژگی پیدا کرده است و تمایل کاربران به خرید اینترنتی بیش از پیش شده است، که این موضوع لزوم ورود کسب و کار شما به دنیای آنلاین را ایجاد میکند.
اگر بتوانیم قبل از راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی، برنامهریزی درستی برای استارت طراحی سایت فروشگاهی خود داشته باشیم قطعا میتوانیم آینده خوب و موفقی برای کسب و کار خود بسازیم.
حیطه کاری فروشگاه را مشخص کنید.
اینکه قصد فروش چه محصولی را دارید، مزایا و معایب آن را بشناسید و به یک قیمتگذاری درست و اصولی برسید، همچنین ارایه پیشنهاد تخفیف به مشتری برای ترغیب وی به خرید آنلاین، یکی از روشهای رقابتی فروشگاههای اینترنتی و کسبوکارهای آنلاین برای جذب و حفظ مشتری است و محصول شما را از محصولات مشابه متمایز میکند.
کار خود را فازبندی کنید.
برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق باید کار خود را با توجه به بودجهای که برای آن در نظر گرفتهاید فازبندی کنید. داشتن یک فروشگاه اینترنتی با تمامی امکانات اما بدون در نظر گرفتن هزینهی تبلیغات موفقیتی در پی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است ابتدا با طراحی فروشگاه اینترنتی پایه شروع به کار کنید و در هر مرحله امکانات مورد نیاز را به آن اضافه کنید.
پررنگ جلوه کنید .
مهمترین موضوع بعد از طراحی سایت این است که شما در جستجوی گوگل در صفحات ابتدایی دیده شوید. اما این را در نظر داشته باشید که هیچ سایتی در ابتدای کار بعد از طراحی سایت حرفه ای نیز نمیتواند در صفحه اول قرار گیرد و رقابت بین سایتها بسیار زیاد است. برای پر رنگ شدن و دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل علاوه بر یک طراحی استاندارد، نیاز به سئو سایت فروشگاهی دارید.
ایجاد نماد اعتماد و درگاه بانکی
یکی از مباحث مهم دررا هاندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی داشتن نماد اعتماد و درگاه بانکی است که بعد از طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو میتوانید اقدام به دریافت نماد کنید. اما قبل از دریافت نماد، اطلاعات کامل در این زمینه را کسب کنید که با توجه به نوع فعالیت نیاز به گرفتن مجوز دارید یا خیر. داشتن نماد علاوه بر به رسمیت شناختن و معتبر بودن سایت، به شما کمک خواهد کرد تا درگاه بانکی مستقیم داشته باشید. اگر به هر دلیلی نتوانستید نماد اعتماد دریافت کنید از درگاههای واسط بانکی (با کسر کارمزد برای هر تراکنش) استفاده کنید.
چگونگی نحوه ارسال محصول
نحوهی ارسال محصول خود را از ابتدا مشخص کنید. شما میتوانید در ابتدای کار، پرداخت در محل هم داشته باشید (برای این سرویس میتوانید از واسطه های پستی استفاده کنید یا به طور مستقیم با پست این سرویس را برای فروشگاه اینترنتی خود راهاندازی کنید.) داشتن پرداخت در محل در ابتدای کار موجب اعتماد مشتریان میشود اما ممکن است برگشتی هم برای شما داشته باشد که در محاسبهی هزینههای خود باید این مورد را هم در نظر بگیرید.
پس قبل از طراحی سایت فروشگاهی نیاز هست تمامی مراحل کار، نکات منفی و مثبت، زمان لازم برای به نتیجه رسیدن کار را در نظر بگیرید. اما در نهایت برای رقابت در بازار امروز، ورود به دنیای آنلاین و صرف زمان و هزینه برای موفقیت، ضروری است.