گروه نرم افزاری فرکام

گروه نرم افزاری فرکام یکی از تخصصی ترین شرکت های طراحی و برنامه نویسی

گروه نرم افزاری فرکام

گروه نرم افزاری فرکام یکی از تخصصی ترین شرکت های طراحی و برنامه نویسی

بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اختصاصی

آموزش کامل ساخت فروشگاه اینترنتی
 

امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام

 طراحی فروشگاه اینترنتی = فروش بالا

با افزایش وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این سبک سفارش، طراحی فروشگاه اینترنتی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکار ناپذیر می باشد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القا نموده و او را تبدیل به مشتری دائمی نماید.
نحوه ی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می کند. طراحی فروشگاه اینترنتی باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان شناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت فروشگاه حرفه ای نمی تواند تاثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما خواهد داشت.

طراحی فروشگاه اینترنتی موفق

قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی باید خودتان را به جای مشتریان خود قرار داده و انتظارات احتمالی آنها را حدس بزنید.و سعی کنید که تمامی انتظارات را برآورده سازید. از مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق: سرعت بالا لود شدن سایت، توضیخات کافی و مناسب برای محصولات، سادگی استفاده از سایت، مشاوره و گفت و گو آنلاین با فروشندگان سایت، پیشنهاد های تخفیفی و … می باشد.

تجربه ثابت کرده است که کاربران اکثرا از سایت هایی خرید می کنند یا مشتری سایت هایی می شوند که دارای ظاهر خیلی زیباست. اگر سایت دارای ظاهر زیبا نباشد نمی تواند تمام بازدید کنندگان را جذب نماید. سایت هایی که دارای طراحی زیبا می باشد می تواند بازدید کنندگان را به مدت خیلی بیشتری در سایت نگه دارد.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که کاربر در لحظه ورود به سایت متوجه موضوع سایت شود. برای برند شدن باید در ابتدا سایتی با ظاهر فوق العاده داشته باشید تا اعتبار سایت را افزایش دهد.

  • سیستم سبد خرید
  • دسته بندی محصولات
  • قابلیت اتصال به درگاه بانکی
  • اطلاع از خرید به صورت ایمیل
  • طراحی سایت ریسپانسیو
  • قابلیت ثبت نظر
  • امکان مقایسه محصولات
  • امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های دلخواه
  • روش های خرید و ارسال
  • مدیریت حساب های بانکی
  • لیست علاقه مندی ها
  • حساب مجازی
  • مدیریت سفارش ها و پرداخت ها
  • برنامه چاپ خودکار سفارش
  • یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبار داری
  • امکان اعمال تخفیفات
  • مدیریت واحد های پولی
  • سیستم b2b
  • امکان درج قیمت متفاوت برای نوع خاصی از مشتریان

دیگر امکانات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فرکام

یک سایت فروشگاهی آنلاین را در نظر بگیرید که بازدید کننده نتواند به راحتی به محتوا آن دسترسی پیدا کند و یا جستجو قوی نداشته باشد. سردرگمی کاربر می تواند بر ذهنیت او نسبت به وب سایت و برند شما اثر منفی گذاشته و احتمال اینکه کاربر سایت شما را ترک کند نیز افزایش می یابد. بنابراین وب سایت فروشگاهی آنلاین باید دارای ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد.
اهمیت سیستم جستجو در وب سایت فروشگاهی شما به اندازه ای می باشد که اگر درست عمل نکند احتمال نارضایتی کاربر و در نتیجه ترک کردن سایت فروشگاهی را افزایش می دهد. در نتیجه نباید از جستجو های ساده استفاده شود و جستجو پیشرفته را باید اعمال نمود.

ثبت نام کاربر جهت خرید از وب سایت فروشگاهی

در طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از قسمت های مهم و رایج، بخش مربوط به ثبت نام کاربر می باشد. در طراحی این بخش از سایت باید دقت شود که یک فرم بزرگ با داده های زیاد در مقابل کاربر قرار نگیرد. باید تعدادی اطلاعات محدود در بخش نهایی خرید از کاربر خواسته شود مانند: آدرس، تلفن و …
همچنین می توان در مرحله ثبت نام تمامی اطلاعات را از کاربر درخواست نمود تا در مرحله خرید تنها چند فیلد قرار داده شود که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم باشد. بهتر است در فرم ها، اطلاعات را به صورت مرحله به مرحله دریافت کنید.

جلب اعتماد مشتریان

در روند کار وب سایت فروشگاه آنلاین ، اعتماد سازی بسیار پر اهمیت می باشد. زمانی که پرداخت آنلاین در سایت شما انجام می شود به جهت افزایش امنیت اطلاعات مشتریان شما، باید از درگاه ssp استفاده شود. وقتی برند شما شناخته شود محصولات جدید شما با تکیه بر رزومه خوب شما، به راحتی فروش رفته و با استقبال بالایی روبه رو خواهد شد.

امکان مقایسه محصولات

مقایسه محصولات به ظاهر مشابه یکی از امکانات ضروری سایت های فروشگاه آنلاین می باشد. زمانی که به مشتریان خود این امکان را می دهیم که بتواند ویژگی های چند محصول را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب نماید. در خرید های بعدی نیز از طریق وب سایت شما اقدام خواهد نمود. بنابراین امکان مقایسه محصولات یکی از ویژگی های ضروری در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد.

فعال کردن دیدگاه ها

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که، بخش دیدگاه های مشتریان را فعال کنید. فعالی کردن این بخش چندین مزیت دارد که عبارتند از:

شما از این طریق می توانید محصولات خود را مورد بررسی دهید که کدام یک از آنها مورد قبول مشتریان است و کدام یکی از آنها را مشتریان زیاد نمی پسندند. با متوجه شدن این مسئله می توانید آن کالا را در سایت خود تکرار کنید و یا اینکه دیگر آن را تکرار ننمایید.
با این کار مشتریان سایت تان بازاریاب شما می شوند و می توانند با یکدیگر در تعامل قرار بگیرند. در واقع مشتریانی که محصولی از فروشگاه آنلاین شما خریداری کرده اند نظر خود را در این قسمت بیان می کنند و مشتریان دیگر می توانند آن نظرات را مشاهده کنند تا با محصول آشنایی بیشتری به دست آورند.
کسب و کار شما با این گزینه در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رونق بسیاری می گیرد، چرا که مشتریان با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند و دیدگاه های خود را در مورد محصول بیان می کنند.

جستجوی محصول

بیشتر شما زمانی که وارد وب سایت فروشگاهی می شوید، به دنبال محصول مورد نظر خود هستید تا آن را پیدا کنید و اطلاعات خود را در مورد آن محصول بیشتر کنید. به همین دلیل در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشید. هرچه که باکس جستجوی سایت شما قدرتمندتر باشد، مشتریان به راحتی می توانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و آن محصول را خریداری نماید. برخی از سایت هایی که به صورت پیشرفته طراحی نشده اند باکس جستجو آنها هم پیشرفته نمی باشد و به همین دلیل مشتری نمی تواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند. برای اینکه مشتریان محصولات شما را خریداری کنند بهتر است به این نکته توجه بسیاری داشته باشید تا بتوانید محصولات فروشگاه آنلاین خود را به فروش برسانید.

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی

روش های خرید در طراحی فروشگاه اینترنتی

  • پرداخت آنلاین

در این روش پرداخت باید ابتدا به صورت آنلاین فاکتور خرید را پرداخت کرده و پس از آن کالا برای شما ارسال خواهد شد. در اکثر فروشگاه های آنلاین تنها روش خرید پرداخت آنلاین می باشد.

  • پرداخت در محل

اغلب کاربران، روش پرداخت در محل را ترجیح می دهند. به دلیل اینکه در این روش احتمال کلاهبرداری کاهش می یابد. این روش به این صورت است که پس از ثبت سفارش و تحویل کالا در مکان مورد نظر، هزینه آن پرداخت می شود.

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی چگونه محاسبه می شود؟

 

CRM چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

CRM چیست؟
CRM چیست؟

CRM چیست؟ با هم در این مقاله از طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام چهار تعریف مدیریت ارتباط با مشتری را مرور می‌کنیم.

CRM مخفف چیست؟ CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیاز‌ها و در خواست‌های آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.

CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می‌بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می‌گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند‌های موثر‌تری برای سازمان در نظر بگیرید.

باید این را در نظر گرفت که CRM تنها یک نرم افزار نیست. امروزه این مبحث را به یک ابزار خلاصه می‌کنند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر بر روی فعالیت‌ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران، تامین کننده‌گان و همکاران خود تمرکز کنند اما در واقع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت این نرم افزار‌ها ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی‌های سازمان.

چهار نوع CRM که در سازمان ها از آن استفاده می‌شود:

CRM استراتژیک:

CRM استراتژی کسب و کار شما در زمینه مشتری محوری را شکل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان فعلی خود را راضی و سود آور نگه دارید. این استراتژی نقش بسیار پر‌رنگی در سازمانتان بازی می‌کند چرا که موجب می‌شود فرآیند‌ها و فرهنگ سازمانی صحیح مشتری محوری در کسب و کار شما شکل بگیرد.

CRM عملیاتی:

CRM عملیات و اتوماسیون فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیند‌های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را مدیریت می‌کند. فرآیندهایی در سازمان وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها نیاز‌های مشتریانتان را در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ می‌دهید، برای مثال زمانی که مشتری درخواست دریافت خدمات پس از فروش خود را ارائه می‌دهد سازمان چگونه به وی پاسخ داده و خدمات مورد انتظارش را به او ارائه می‌کند. در این مسیر از نرم افزار CRM هم کمک خواهید گرفت که بتوانید حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آنها و غیره را به نحو بهتری مدیریت نمایید.

CRM تحلیلی:

فرآیندی است که با استفاده از آن داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده است را به اطلاعاتی تبدیل می‌کنید که در تصمیم گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به سازمان شما کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شما کمک می‌کند در‌یابید که روی چه محصولاتی و چه ویژگی‌های محصولی باید بیشتر تمرکز کنید و یا نتایج حاصل از جذب مشتریان بعد از یک کمپین بازاریابی به شما دید می‌دهد که کمپین بعدی خود را موثر‌تر برگزار نمایید.

CRM تعاملی:

رابط میان شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) می‌باشد که به شما کمک می‌کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود خلق نمایید. در واقع سیستم‌ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید بازخورد‌های مشتریانتان را چه مثبت و چه منفی دریافت نمایید، درخواست‌های آن‌ها را راحت شنیده و در سازمان به جریان بیندازید. برخی از کانال‌های ارتباطی عبارتند از سیستم تلفنی، ایمیل، پیامک، chat و غیره. نرم افزارCRM تعاملی علاوه بر مشتریان می‌توانند با نمایندگان، توزیع کننده‌گان و تامین‌کنندگان شما نیز در ارتباط باشند.

مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری

سوالات رایج شرکت‌های موفق در پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM

  1. آیا از منظر استراتژیک در حال حاضر پیاده‌سازی CRM برای من اهمیت دارد؟
  2. درد‌های سازمان من کجا هستند؟
  3. اکنون سازمان به مدیریت دقیق اطلاعاتش نیاز دارد؟
  4. بعد از پیاده سازی CRM چه می خواهیم انجام دهیم؟

 HBR ؛ در آینده CRM از داده‌ها برای پیشبینی استفاده کرده و تبدیل به یک ابزار پرواکتیو می‌شود. و فروشندگانی رشد خواهند کرد که بتوانند از این دستیار رباتیک خود استفاده کنند.

شماره همراه خود را جهت ارسال لینک دموی نرم افزار وارد نمائید

از طراحی استراتژی CRM تا پیاده‌سازی نرم افزار CRM

برای اینکه سازمان شما بیشترین استفاده را از CRM ببرد، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید که شامل: ایجاد اتفاق نظر میان واحد‌های کسب و کار، ایجاد تیم، مدیریت تغییر، استراتژی مشارکت مشتری و مشارکت کاربران باشد.

8 گام پبشنهادی SugarCRM راهنمای شما در پیاده سازی سی آر ام :

۱ – ایجاد هم راستایی با اهداف کسب و کار

مطمئن شوید که استراتژی CRM خود را براساس اولویت‌های سازمانتان تعیین کرده اید به زبان دیگر اهدافی که برای سازمان شما مهم هستند با استراتژی‌های این اهداف محقق خواهند شد. برای رسیدن به این نقطه شناسایی فرآیند‌های کسب و کار و نقاط ضعف سازمان در ارتباط با مشنریان نقشی بسیار مهم دارد.

حال برای تعیین اولویت‌ها از خودتان بپرسید: “ما چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟”، “اولویت‌های سازمان ما در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت و ارتباط آن‌ها با سی آر ام چیست؟ و “راهکار‌ها و برنامه اجرای آن و ارتباط آن با سی آر ام چیست؟” دقت کنید که برنامه‌ریزی اجرا شامل، پیش‌بینی مالی و مدت زمان لازم برای تحلیل و پیاده‌سازی راهکار می‌باشد.

۲ – مشارکت و تعامل در تیم

مشارکت مدیران ارشد یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در رسیدن به موفقیت خواهد بود. مشارکت مدیران چگونه جلب می‌شود؟ زمانی که مدیر ارشد در طراحی استراتژی CRM مشارکت داشته باشد و به این باور برسد که برنامه‌هایی که اجرا خواهد شد موجب بهبود فرآیند‌های کسب و کار، جذب و نگهداری مشتری و در مجموع مواردی بهبود شاخص‌های مالی سازمان خواهد شد. در این صورت شما حمایت مدیر ارشد را خواهید داشت و احتمال موفقیت شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پس از تعیین چارچوب‌های کلی مهم است که تمامی ذینفعان در فرآیند طراحی مشارکت داده شوند. اما توصیه می‌شود که از متخصصین CRM هم استفاده نمایید چرا که یک فرد با تجربه در این حوزه به شما کمک خواهد کرد تا تاثیرات راهکار‌های مدنظرتان در کل کسب و کار ببینید و راهکار‌های موثرتری را برگزینید.

۳ – مشارکت مشتری

در طراحی استراتژی CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری باید مشتری را در نظر بگیرید زیرا در نهایت باید تعاملی اثربخش میان شما و مشتریانتان شکل گیرد. پس مدیریت ارتباط با مشتری موفق کسب و کار را از دید مشتری نیز می‌بیند و هدفش این است که مشتری را به ارزش‌های لازم برساند. دیدگاه مشتری به شما کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود را ببینید و استراتژی و فرآیند‌های جدید و مناسبی را برای سازمان خود اتخاذ کنید.

تیم پروژه با در نظر گرفتن دیدگاه و نظرات مشتری نیاز‌های آنان را درک کرده و با در نظر گرفتن فرآیندهای موجود حوزه‌هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی می‌کند.

۴ – فرآیند‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کسب و کار خود را بهتر بشناسید

حال که راهکار‌های خود برای بهبود را مشخص کرده اید می‌خواهید از سیستمی نرم افزاری نیز کمک بگیرید. برای بهره‌مندی از تاثیر مناسب نرم افزار CRM باید نرم افزار و فرآیند‌های شما با هم همخوانی داشته باشند بنابراین فرآیند‌های خود را شفاف کنید و آن‌ها را با راهکار‌های مدیریت ارتباط با مشتری که ارزیابی می‌کنید مقایسه کنید. (امیدوارم که در زمان تعیین بهبود‌ها بهترین تجربیات را در فرآیندهای خود در نظر گرفته باشید و به آن‌ها نزدیک باشید!)

گردش کارهایی که لازم دارید، برنامه‌های کاربردی که لازم است CRM با آن‌ها یکپارچه شود و… را در نظر بگیرید. این موارد موجب می‌شود که بتوانید بهتر گزینه‌های مد نظر را ارزیابی کرده و همچنین تخمین بهتری از هزینه و زمان پیاده‌سازی سیستم خود داشته باشید.

۵ – اولویت‌بندی فرصت‌ها

تاثیر راهکار‌ها بر میزان درآمد و بهره‌وری سازمان را بسنجید و در مورد آن با مدیران ارشد صحبت کنید. سپس پتانسیل‌های بازگشت سرمایه پیاده‌سازی هر راهکاری که پیاده‌سازی می‌کنید را مطالعه کنید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در نظر گرفتن جمیع این موارد به شما کمک خواهد کرد تا برنامه پیاده‌سازی راهکارهای خود را اولویت‌بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر بخش حسابداری بتواند با دسترسی به داده‌های فروش، سریع تر وصول مطالبات از مشتریان را انجام دهد و این تاثیر زیادی در نقدینگی شرکت خواهد داشت، می‌توانید پیاده‌سازی راهکار برای آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

۶ – تجربه و نظرات کاربرانتان را در نظر بگیرید.

اگر کارکنان از مفهوم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده نکنند، تمام تلاش‌های استراتژیک بی فایده است، بنابراین نظرات و تجربه‌های کارکنان را در هر مرحله از مسیر بگیرید تا بتوانید با عمل به موارد لازم، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

همچنین امکاناتی جدید که کابران نیاز دارند را وارد لیست نیازمندی‌های خود کنید. البته که همه آنها اولویت بالایی نخواهند داشت برخی از آنها پیاده سازی خواهند شد و برخی دیگر شاید هیچگاه پیاده سازی نشوند.

۷ – یکپارچگی‌های مورد نیاز در سطح نرم افزارها را تعیین کنید.

این مورد را در نظر بگیرید که یک نفر در سازمان شما نباید با چندین نرم افزار مختلف کار کند. بنابراین کدام نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی که در مجموعه شما استفاده می‌شود را می‌خواهید ادغام نمایید و لازم است میان چه سیستم‌های یکپارچه سازی شود. پس از این که برنامه‌های مورد نیاز خود را بررسی نمودید استراتژی جهت یکپارچه سازی داده‌ها تعیین نمایید چرا که به مدیریت اطلاعات کمک زیادی می‌کند.

۸ – نظارت، پیگیری، تجزیه و تحلیل، بهینه‌سازی، ارزیابی

پس تعیین استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی راهکارها را آغاز کنید، مرتبا به خروجی‌ها نگاه کنید. جنبه‌های مختلف تاثیرات مثبت CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) را در کسب و کار خود نگاه کنید سعی کنید مواردی که باید اصلاح شوند را نیز پیدا کرده و مرتبا بازنگری و اصلاح کنید. در بازه‌های زمانی مختلف با بخش‌های مختلف سازمان مرتبط شوید از آن‌ها بازخورد گرفته و آن‌ها را بررسی کنید.

در بازه‌های زمانی مختلف با بخش‌های مختلف سازمان مرتبط شوید از آن‌ها بازخورد گرفته و آن‌ها را بررسی کنید. به آنچه در گذشته انجام داده اید نگاه کنید، آن را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می‌توانید آن را برای آینده بهبود دهید.

هدف CRM چیست؟

CRM

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به شما کمک می‌کند رابطه با مشتریان فعلی را گسترش دهید، مشتریان جدید جذب کرده و در نهایت از مشتریانتان به خوبی مراقبت کنید.

مشتریان غالبا انتظاراتی را مطرح می‌کنند که معقول است و باید پاسخ داده شود، اما پاسخ گویی به این انتظارات زمانی امکان پذیر خواهد بود که درک درستی از نیاز و احساس مشتری داشته باشیم؛ CRM دقیقا اینجا به کمک شرکت‌ها می‌آید. این نرم افزار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعداد بالایی از مشتریان را در سیستم‌های خود ثبت نموده، پیگیری‌های مرتبط با آن‌ها را انجام دهند، تمامی تاریخچه ارتباطی مشتری و فعالیت‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را رصد نمایند و در نتیجه ارتباط با مشتریان را به نحو بهتری مدیریت نمایند. شما می‌توانید داده‌هایی را که در طول استفاده از برنامه جمع می‌کنید، تجزیه و تحلیل نموده و تجربه‌های اختصاصی ارائه دهید که سطح بیشتری از انتظارات مشتری را برآورده می‌کند و روابط ماندگاری با مشتریان ایجاد می‌نماید.

کارکرد CRM چیست؟

کارکرد CRM چیست
نگهداری و مراقبت از مشتریان
نگهداری و مراقبت از مشتریان

با کمک CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) می‌توانید روابط خود را با مشتریانتان پر رنگ تر و مستحکم تر سازید. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی به منظور cross-sell & up-sell داشته باشید.

توسعه روابط مشتریان
توسعه روابط مشتریان

نگهداشت مشتریان فعلی بسیار کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است. پس باید در حفظ مشتریان خود بکوشید. به موقع به آن‌ها سر بزنید و از نیازهایشان آگاه باشید.

جذب مشتریان بالقوه
جذب مشتریان بالقوه

شما در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنید و یا از کانال‌های مختلف برای محصولات خود تبلیغات می‌کنید تا مشتریان جدیدی را جذب کنید . CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی درست مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.