CRM چیست؟ این یک تعریف ساده از CRM است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری برای مدیریت کلیه روابط و تعاملات شرکت یا فروشگاه اینترنتی شما با مشتریان و مشتریان بالقوه است. هدف ساده است: بهبود روابط تجاری برای رشد تجارت خود. نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، روندها را ساده کرده و سودآوری را بهبود بخشند.
CRM چیست؟
وقتی مردم در مورد CRM صحبت می کنند ، معمولاً به نرم افزار CRM اشاره می کنند ، ابزاری که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره وری نمایندگی و غیره در شرکت و فروشگاه اینترنتی کمک می کند. اکنون نرم افزار CRM فرکام می تواند برای مدیریت روابط مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی گسترده، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری استفاده شود.
CRM به شما کمک می کند تا در طول چرخه زندگی خود با آنها از جمله یافتن مشتریان جدید، برنده شدن در مشاغل آنها و ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول روابط خود، بر روابط سازمان خود با افراد منفرد تمرکز کنید.
نرم افزار CRM برای همه، از جمله فروش، خدمات به مشتری، توسعه تجارت، جذب نیرو، بازاریابی یا هر شغل دیگر می باشد. راهی بهتر برای مدیریت تعاملات و روابط خارجی است که باعث موفقیت می شود. نرم افزار CRM به شما امکان می دهد اطلاعات تماس مشتری و مشتری را ذخیره کنید، فرصت های فروش را شناسایی کنید، موارد مربوط به خدمات را ضبط کنید و کمپین های بازاریابی را مدیریت کنید ، همه در یک مکان مرکزی و اطلاعات مربوط به هر تعامل مشتری را در دسترس هر کسی در شرکت خود قرار دهید که ممکن است به آن احتیاج داشته باشد.
با قابلیت مشاهده و دسترسی آسان به داده ها ، همکاری و افزایش بهره وری آسان تر است. هر کس در شرکت شما می تواند ببیند که چگونه با مشتری ارتباط برقرار شده است، آنچه را که خریداری کرده اند، آخرین زمان خرید خود را، آنچه را پرداخت کرده اند و موارد دیگر. CRM می تواند به شرکت ها در هر اندازه کمک کند تا رشد کسب و کار را افزایش دهند ، و می تواند به ویژه برای یک تجارت کوچک مفید باشد، جایی که تیم ها اغلب نیاز به یافتن راه هایی برای کار بیشتر با کمتر دارند.
CRM بزرگترین و سریعترین رده نرم افزار کاربردی سازمانی است و پیش بینی می شود هزینه های جهانی CRM تا سال 2027 به 114.4 میلیارد دلار برسد. اگر تجارت شما ادامه یابد، شما به یک استراتژی برای آینده احتیاج دارید که در اطراف مشتریان شما باشد و توسط فن آوری مناسب فعال می شود. شما برای فروش، اهداف تجاری و سودآوری اهداف دارید. اما داشتن اطلاعات به روز و قابل اعتماد در مورد پیشرفت شما می تواند مشکل باشد. چگونه بسیاری از جریان های داده حاصل از فروش، خدمات به مشتری، بازاریابی و نظارت بر شبکه های اجتماعی را به ترجمه می کنید.
CRM چیست؟
نرم افزار CRM فرکام می تواند نمای کاملی از مشتریان شما داشته باشد. شما می توانید همه چیز را در یک مکان مشاهده کنید. یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که می تواند سابقه قبلی مشتری با شما، وضعیت سفارشات وی، هرگونه مشکلات برجسته خدمات مشتری و موارد دیگر را برای شما بازگو کند. حتی می توانید انتخاب کنید که اطلاعات مربوط به فعالیت عمومی آنها در شبکه های اجتماعی را شامل شود.
مواردی که دوست دارند و دوست ندارند ، آنچه در مورد شما یا رقبای شما می گویند و به اشتراک می گذارند. بازاریابان می توانند از یک راه حل CRM برای مدیریت و بهینه سازی کارزارها و سفرهای هدایت شده با رویکرد داده محور استفاده کنند و خط لوله فروش یا چشم اندازهای آینده را بهتر درک کرده و پیش بینی را ساده تر و دقیق تر کنند. شما در هر فرصت یا هدایتی کاملاً واضح و قابل مشاهده خواهید بود و مسیر روشنی از سوالات تا فروش را به شما نشان می دهد. برخی از بزرگترین دستاوردها در بهره وری و ایجاد تغییر در کل شرکت به سمت مشتری مداری می توانند ناشی از فراتر رفتن از CRM فقط یک ابزار فروش و بازاریابی و جاسازی آن در تجارت شما باشند. از امور مالی گرفته تا خدمات مشتری و مدیریت زنجیره تامین. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مشتری در خط مقدم فرآیند تجارت و نوآوری قرار دارند.
اگرچه نرم افزارهای CRM به طور سنتی به عنوان ابزارهای فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما خدمات و پشتیبانی مشتری بخشی از CRM در حال افزایش است و نقشی اساسی در مدیریت ارتباط جامع مشتری است. مشتری امروز ممکن است در یک کانال - مثلاً توییتر - مشکلی را مطرح کند و سپس برای حل و فصل خصوصی آن به ایمیل یا تلفن تغییر دهید. یک سیستم عامل CRM فرکام به شما امکان می دهد بدون از بین بردن ردیابی، پرس و جو را از طریق کانال ها مدیریت کنید و به فروش ، خدمات و بازاریابی دید واحدی از مشتری را برای اطلاع از فعالیت های او می دهد. توانایی اتصال این سه عملکرد و تیم هایی که آنها را در یک پلت فرم و با یک دیدگاه به مشتری ارائه می دهند ، برای ارائه تجارب مرتبط و مرتبط بسیار ارزشمند است.
یک راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند تا با سازماندهی اطلاعات مشتری و چشم انداز مشتریان جدیدی پیدا کنید ، کسب و کار آنها را برنده شوید و آنها را راضی نگه دارید تا به شما کمک کند روابط قوی تری با آنها برقرار کرده و تجارت خود را سریعتر رشد دهید. نرم افزارهای CRM با جمع آوری وب سایت ، ایمیل ، تلفن و داده های رسانه های اجتماعی مشتری - و موارد دیگر - در چندین منبع و کانال شروع می شوند. همچنین ممکن است به طور خودکار سایر اطلاعات ، مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت را به خود جلب کند و می تواند اطلاعات شخصی مانند تنظیمات شخصی مشتری در ارتباطات را ذخیره کند. ابزار CRM این اطلاعات را سازماندهی می کند تا سوابق کاملی از افراد و شرکت ها را به شما ارائه دهد ، بنابراین می توانید رابطه خود را با گذشت زمان بهتر درک کنید.
با نگاه تلفیقی به هر مشتری و مشتری ، از نرم افزار CRM برای مدیریت فعالیتها و تعاملات روزمره مشتری استفاده می شود. از منظر بازاریابی ، این بدان معنی است که از طریق کمپین ها و سفرهای بازاریابی دیجیتال ، چشم اندازهای خود را با پیام مناسب ، در زمان مناسب ، درگیر می کنید. برای فروش ، نمایندگان می توانند با دید واضحی از خط لوله خود ، سریعتر و هوشمندتر کار کنند و پیش بینی دقیق تری را انجام دهند. تیم های بازرگانی می توانند به سرعت تجارت الکترونیکی - از سفارشات آنلاین تا وانت در حاشیه - را برای خریداران مصرف کننده خود (تجارت B2C) و خریداران مشاغل (تجارت B2B) راه اندازی و مقیاس بندی کنند. و نمایندگان خدمات مشتری می توانند به نیازهای مشتری در هر کانالی - از خانه ، محل کار یا دفتر - پاسخ دهند.
یک سیستم عامل CRM همچنین می تواند به سایر برنامه های تجاری متصل شود که به شما در توسعه روابط مشتری کمک می کند. راه حل های CRM امروزه بازتر هستند و می توانند با ابزارهای تجاری مورد علاقه شما مانند امضای اسناد، حسابداری و صورتحساب و نظرسنجی ها ادغام شوند ، به طوری که اطلاعات از هر دو طریق جریان می یابد تا شما یک دید 360 درجه واقعی از مشتری خود داشته باشید.
معرفی 22 تجارت الکترونیک برتر 2020، فروشگاه آنلاین شما فرصتی برای اثبات ارزش نام تجاری خود به مشتریان است. برای دستیابی به این هدف، شما باید به مشتریان را مجاب به خرید از فروشگاه اینترنتی خود کنید.
در مقاله ذیل از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فرکام به بررسی و معرفی 22 طراحی وبسایت برتر تجارت الکترونیک در سال 2020 و اینکه چرا از برترینها شدند میپردازیم با ما همراه شوید.
آمارها نشان داده که 48 درصد از کاربران متقاضی برای خرید آنلاین را در ایالات متحده از فروشگاه اینترنتی آماون هستند، جای سوال دارد که دلیل این رقابت سنگین در بازار آنلاین چیست؟
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آمازون به گونه ای است که برای کاربر خرید آنلاین را راحت و آسان با قیمتهای مناسب ارائه میدهد و به همین خاطر از نظر رتبه در بهترین کلاس از دیگر فروشگاه های اینترنتی قرار گرفته است .
آمازون یکی از بزرگترین و موفق ترین استراتژی ها در تجارت الکترونیک و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در جهان است. استراتژی آمازون چنان موفق بوده است که کارآفرینان می خواهند از آن برای مشاغل خود استفاده کنند و وب سایتی به جامعی وب سایت آمازون برای خود طراحی کند.
آمازون یک شرکت آمریکایی است که در هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک تخصص دارد. امروزه همگان آن را به عنوان بزرگترین خرده فروش آنلاین می شناسند.
آمازون یک وب سایت واقعا عظیم و دارای چندین ویژگی است. بیش از 20 سال طول کشید تا آمازون به جایگاهی که هم اکنون در آن قرار دارد، برسد. آمازون در واقع با کمترین محصول قابل استفاده شروع به کار کرد. پس صاحبان کسب و کار های مختلف نیز می توانند تنها با یک محصول تجارت خود را آغاز کنند.
اخیرا سایت فروشگاه اینترنتی CrazyEgg با ارائه قیمت مناسب و راحتی از آمازون هم فراتر رفت اما نمی تواند کل تجربه آمازون را زیر سوال قرار دهد و مشتریان را درگیر خود کند،
واضح است: اگر می خواهید کاربران از سایت فروشگاهی شما بازدید کنند و از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند، جایی که می توانید تجربه کاربر پس از فروش را کنترل کنید ، بر خلاف آمازون، شما به یک طراحی فروشگاه اینترنتی مبتنی به نیاز مشتری دارید که باعث شود بازدید کنندگان شما احساس کنند عضوی از یک جامعه هستند و می توانند به شما اعتماد کنند.
برای راهنمایی و الهام بخشیدن به شما برای انجام این کار، ما 22 نمونه از بهترین طراحی سایت آنلاین توسط خرده فروشان سنتی و خرده فروشان بومی دیجیتال را جمع آوری کرده ایم. این سایت ها بهترین روند طراحی سال 2018 را برای افزایش بازدید و افزایش رشد برای مشاغل خود اجرا کرده اند.
طراحی این سایت ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند، احساس تعلق و اجتماع را ایجاد می کنند و فروش ماهانه را افزایش می دهند.
1. فصل جدید New Chapter
New Chapter، یک نام تجاری P&G، از نظر نوآوری، مشارکت مشتری و تجربه کلی تجارت الکترونیکی در سایت فروشگاهی خود، از عملکرد مارک دیجیتال بومی (DNVB) تقلید می کند.
[caption id="attachment_6472" align="alignnone" width="1320"] تجارت الکترونیک - New Chapter[/caption]
2. Bliss
Bliss احساس سرگرمی، جوانی و انرژی در محیط آبگرم و محصول خود را به کانال آنلاین خود برده است. با استفاده از رنگهای روشن، گرافیک جالب و حتی فایلهای گرافیکی، این سایت فروشگاهی شما را به کاوش، تعامل و خرید تشویق می کند.
[caption id="attachment_6473" align="alignnone" width="1303"] تجارت الکترونیک - Bliss[/caption]
3. Bon Bon Bon
Bon Bon Bon یک شرکت صنایع دستی شکلات مستقر در دیترویت است که پر از روح و روان است.
[caption id="attachment_6471" align="alignnone" width="1342"] تجارت الکترونیک برتر -Bon Bon Bon[/caption]
4. Crossrope
Crossrope، تاسیس شده توسط Dave Hunt، مأموریت دارد یک تجربه پرش از طناب پرش و لذت بخش را برای دوستداران و ورزش دوستان به ارمغان بیاورد.
جدا از اینکه تنها سیستم طناب پرش قابل تعویض در بازار هستند، آنها دارای یک جامعه تناسب اندام خصوصی با بیش از 75000 جامپر در سراسر جهان هستند.
[caption id="attachment_6474" align="alignnone" width="1321"] تجارت الکترونیک برتر - Crossrope[/caption]
5. کوه The Mountain
The Mountain موفقیت آمازون را مانند سایر مشاغل تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی در آمازون پیدا کرد، اما فهمید که به مکانی نیاز دارد که بتواند بصورت آنلاین با مخاطبان خود کار کند و با آنها تعامل داشته باشد و ارزش ویژه برند را ایجاد کند.
1. آبنبات اسکلتی Skullcandy
سایت Skullcandy’s با رنگ های عالی و عکاسی از محصول زنده می شود. روند طراحی سایت فروشگاهی طوری است که در نظر گرفتن مخاطبان آنها در بین رقبا برجسته باشد.
2. TRUE linkswear
TRUE linkswear پس از سوئیچ به BigCommerce و بهبود طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود، تقریباً کمتر از 700٪ سالانه افزایش درآمد داشته است.
3. دسیبولز Decibullz
دسیبولز با کمک آژانس طراحی DigitalHaus توانست یک سال گذشته وب سایت فروشگاهی خود را پس از تغییر کاربری در BigCommerce به سطح بالاتری برساند.
4. کاتر و باک Cutter & Buck
یک تجربه خرید ایجاد کرد که: یک پیمایش، خرید، گزینه های پرداخت آسان (به عنوان مثال بدهی یا کارت اعتباریApple Pay ، Amazon Pay) و تجربه پرداخت کامل را ارائه می دهد.
5. Cruisemaster
Cruisemasters می خواست نام تجاری و سایت خود را با هدف اطلاع رسانی بیشتر راه اندازی کند، نه اینکه فقط محصولی را با قیمت و سبد خرید اضافه کند.
6. جیپ JeepPeople
JeepPeople یک نام تجاری برای علاقه مندان به جیپ است و سایت آنها با در نظر گرفتن مشتریانشان طراحی شده است.
1. فوتبال آزتکا Azteca Soccer
صفحه اصلی Azteca Soccer با رنگ آمیزی و عکاسی عالی از محصول زنده است.
2. Fronks
Fronks دارای یک صفحه اصلی منحصر به فرد است که به وضوح نشان می دهد آنها چه کسانی هستند و محصولات ارائه شده در سایت فروشگاهی آنها چیست.
3. پرونده زوگو Zugu Case
Zugu Case برای به اشتراک گذاشتن ویژگی های مهم محصول، پیشنهادهای ارزش کلیدی، اثبات اجتماعی و موارد دیگر، از صفحه اصلی به سبک قالب طولانی برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید محصول خود استفاده می کند.
4. تقویت کننده های سیگنال Signal Boosters
تقویت کننده های سیگنال با هدف پاسخ به سوالات اصلی آنها در سریعترین زمان ممکن، صفحه اصلی سایت خود را با در نظر داشتن مخاطبان هدف خود طراحی کردند.
5. لباس فیزیک Physiq Apparel
Physiq Apparel یک صفحه اصلی ایجاد می کند که بازدیدکنندگان را به سمت تجربه خرید مناسب راهنمایی می کند و از سبک زندگی عالی و عکاسی از محصول برای انتقال سبک نام تجاری خود استفاده می کند.
1. رایحه ها Scentos
Scentos’s UX تعادل بین فروش محصول و پرورش جامعه را پیدا می کند.
طبق گفته تیم Scentos: ما هرگز حتی یک مورد را به صورت آنلاین نفروخته بودیم، اما در سطح جهانی حضور خرده فروشی زیادی داشتیم. پس از پیوستن به BigCommerce، ما با فروش در بازارهایی مانند آمازون شروع به توسعه حضور تجارت الکترونیکی همه کانال خود کرده ایم.
من معتقدم BigCommerce به سایت ما این امکان را می دهد تا به یک صفحه اصلی برای سرگرمی و احساس خلاقیت در کودکان در هر سنی تبدیل شود!
2. تخته های موج دار زنگ زده Rusty Surfboards
Rusty Surfboards وظیفه سختی دارد: ساخت تصاویر زیبا با جزئیات لازم که موج سواران حرفه ای در مورد تخته های خود می خواهند و به آن نیاز دارند.
3. Home Science Tools
Home Science Tools کار بزرگی در هدایت کاربران به سمت پروژه ها و محصولات مورد نظر خود بر اساس نیاز آنها انجام می دهد. آنها همچنین مشتریان خود را قادر می سازند پروژه های مختلف علمی را که می توانند با خانواده و دانش آموزان خود انجام دهند، کشف کنند.
4. Custom Barres
یک طراحی صفحه اصلی زیبا فقط آغاز کار است. صفحه محصول Custom Barres یک دارایی صفحه فرود با فرم طولانی است که دارای فهرست مطالب کاملاً اختصاصی است. از مشخصات گرفته تا تصاویر و موارد دیگر، این سایت بهترین رقص و زیبایی ابزار را به نمایش می گذارد.
5. KOI Computers
کامپیوترهای KOI می خواستند تجربه سایت خود را برای مخاطبان هدف از نظر فنی بهبود بخشند. این به معنای بهبود معماری سایت آنها و نحوه اشتراک پیشنهاد پیشنهادی آنها بود.
طبق تیم کامپیوترهای KOI: شکایت اساسی نرخ بالای پرش و متعاقباً تماس کم و دریافت از وب سایت بود. طراحان ما این چالش را به عهده گرفتند که کل وب سایت را دوباره طراحی کنند و عناصر مفیدی را برای غلبه بر این مسائل اضافه کنند.
ما یک ویدیو را در صفحه اصلی، یک سبک جدید از کشویی آکاردئون، اضافه کردیم و راه حل های ارائه شده توسط KOI Computers را برجسته کردیم. این تغییرات تأثیر زیادی برای ما گذاشت.
[caption id="attachment_6497" align="alignnone" width="1392"] تجارت الکترونیک برتر -KOI Computers[/caption]
6. رنوگی Renogy
Renogy می خواهد هر بازدید کننده ای - اعم از تازه وارد یا متخصص انرژی خورشیدی یا تازه وارد ،که در جستجوی آن باشد ، به راحتی در سایت خود پیدا کند. برای انجام این کار، آنها اطمینان حاصل کردند که اطلاعات اصلی محصول مانند: عکسهای محصول که دارای زوایا و موقعیتهای مختلف محصولات خورشیدی آنها هستند.
بررسی محصولات مشتری. گزینه مشاهده یا بارگیری مشخصات محصول، ضمانت نامه و کتابچه راهنمای دستورالعمل.
[caption id="attachment_6499" align="alignnone" width="1335"] تجارت الکترونیک برتر - Renogy[/caption]
ارتباط مدیریت فروشگاه اینترنتی و رفتار مشتری، با توجه به دسترسی افراد به شبکه های اجتماعی، رفتار خرید در مردم به مرور زمان تغییر پیدا کرده است برای مثال بیشتر افراد تمایل دارند، که به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند خرید آنلاین از بسیاری از جهات به صرفه تر است، چرا که هزینه رفت و آمد را حذف می کند، و از هدر رفتن زمان جلوگیری می کند، به همین سبب امروزه فروشگاه های اینترنتی در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته اند و بسیاری از کسب و کار ها از حالت سنتی خارج شده و به صورت فروشگاه های آنلاین فعالیت می کنند، افراد زیادی تمایل به راه اندازی فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازی فروشگاه نمی توانید پیشرفت کنید، بلکه بایستی مراحلی را نیز طی کنید برای پیمودن این مراحل بایستی از افراد متخصص در زمینه “مدیریت فروشگاه های اینترنتی” بهره ببرید.
تحقیقات جدید محققین نشان میدهد در پشت هر عملیات خرید یک فرآیند مهم تصمیم گیری پنهان شده است. فرایند تصمیم گیری خرید، به مراحلی گویند که مشتری طی میکند تا برای خرید، موفق به تصمیم گیری شود. در این زمینه مدلهای زیادی وجود دارد که هدف این مدلها شناخت رفتار مصرف کننده است. در ادامه بعضی از این مدلها آورده شدهاند.
ارتباط مدیریت فروشگاه اینترنتی و رفتار مشتری
این مدل از 4 بخش محرکهای بازاریابی، محرکهای کلان، جعبه سیاه خریدار و واکنشهای خریدار تشکیل شده است.جعبه سیاه خریدار از 2 قسمت تشکیل شده است. قسمت اول خصوصیات فردی خریدار است که روی درک و واکنش او نسبت به محرک تاثیر دارد و قسمت دوم فرایند تصمیم گیری خریدار است که روی رفتار او تاثیر دارد .
در این مدل تلاش می شود تا توضیح داده شود که چگونه ازطریق یادگیری، دادههای خاصی در پاسخ به محرکهای بازاریابی به محرکهایی نظیر خرید و یا دیگر پاسخهای رفتاری تبدیل می شوند .این مدل شکل ویرایش یافته یک تلاش منظم و سیستماتیک قبلی برای بنا کردن یک نگرش و تئوری عمیق از فرایند تصمیم گیری مصرف کنندگان است .
این مدل اساسا به عنوان یک طرح برای سازماندهی ساختار دانش مربوط به رفتار مصرف کننده به کار گرفته می شود. مدل مذکور از کانالهای ویرایش متعددی تشکیل شده است که هدف این ویرایش ها بهینه سازی و نیز هرچه بیشتر شفاف شدن روابط بین اجزا اصلی و فرعی بوده است .
قبل از اینکه پیامی مورد بهرهبرداری قرار گیرد مصرف کننده باید از آن اگاهی یابد به پیامهای دریافت شده، ظرفیت پردازش اطلاعات تخصیص دهد، محرک و انگیزه را تعبیر و تفسیر کند، به وسیله این انگیزه ترغیب شود، وسط تبدیل و انتقال ورودی و دادهها به حافظه بلند مدت پیامها را حفظ کند .
در خرید اینترنتی مشتریان سایت فروشگاهی همانند مراجعه به کاتالوگ کالا بر اساس تصاویر محصول، اطلاعات کیفی و تبلیغات، بدون مشاهدهی کالا از نزدیک و لمس آن تصمیم به خرید میگیرند. بنابراین برای مجاب کردن مشتری به این نوع از خرید باید مدیران فروشگاه با روشهای مختلف از قبیل طراحی فروشگاه با اصول روانشناسی، نمایش نماد اعتماد الکترونیک، ارائهی اطلاعات از خود و ... اعتماد او را جلب کنند. در ادامه این مقاله از طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام به بررسی کلیدی ترین فاکتورها در مدیریت سایت فروشگاهی برای ترغیب کاربران به خرید اینترنتی میپردازیم.
همانطور که میدانید فروشگاههای اینترنتی زیادی بر بستر اینترنت شکل گرفتهاند و رقابت بین این نوع فروشگاهها با زیاد شدن تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. حال برای موفقیت در این بازار رقابتی تنگاتنگ باید آیتمهای بیشتری نسبت به فروشگاههای آنلاین دیگر ارائه داد تا مشتری وادار به خرید شود. این آیتمها میتواند شامل پشتیبانی مشتری پس از فروش، پاسخگویی بهتر به مشتری نسبت به رقبا، ارائهی اطلاعات کاملتر، تخصصی بودن محصولات فروشگاه یا ضمانت محصولات و ... باشد. اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که نحوهی ارائهی خدمات کاملتر به نحوی باشد که مشتری درک کند که با خرید از فروشگاه شما چه چیز بیشتری عایدش میشود. در ادامه به توضیح برخی از این امکانات میپردازیم.
یکی از عواملی که مشتری را ترغیب به خرید اینترنتی میکند عدم دریافت هزینهی ارسال کالا میباشد. پس بهتر است بجای اعمال تخفیف بر روی جنس، در فروشگاههای اینترنتی ارسال اجناس برای مشتری رایگان باشد. بدین صورت مشنری ترغیب به خرید کالای مورد نیاز خود به صورت اینترنتی از فروشگاه مذکور میشود.
اگر در سایتهای فروشگاهی قسمتی تحت عنوان پیشنهاد شگفت انگیز وجود داشته باشد بسیار مورد استقبال کاربران سایت قرار میگیرد، چرا که کاربران بعد از ورود به سایت فروشگاهی به دنبال اجناس تخفیف خورده در فروشگاه هستند. به همین دلیل است که در اکثر فروشگاههای اینترنتی معروف، پیشنهاده ویژه وجود دارد.
در خرید در دنیای واقعی به علت وجود فروشنده و امکان تعامل مشتری با او، مشتری خریدی شخصی سازی شده را تجربه میکند و این یکی از دلایل رونق فروشگاههای واقعی میباشد. اما در محیط مجازی تجربهی خرید شخصی سازی شده به سختی و با رعایت فنون تخصصی امکان پذیر است. بدین صورت که میبایست یک تیم متشکل از متخصصان هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از رفتار مشتری، الگوهای رفتاری او را استخراج کنند و در طراحی سایت فروشگاهی بکار بگیرند.
یکی از دلایل رغبت مردم به خرید فیزیکی در فروشگاههای واقعی نسبت به خرید اینترنتی این است که میتوانند محصول را از نزدیک مشاهده کرده و آن را لمس کنند. برای جبران این کمبود و شبیه سازی خرید واقعی در فضای مجازی میبایست با کمک عکس و ویدیوهای باکیفیت، این قضیه را جبران کرد.
در فروشگاه اینترنتی باید قابلیت ذخیرهی سبد خرید مشتری وجود داشته باشد، چرا که آمارها نشان میدهد اکثر کاربران مراحل خرید را تا پیش از مرحلهی پرداخت انجام میدهند ولی در زمان پرداخت آن را به دلایل مختلفی رها میکنند. حال اگر در فروشگاه اینترنتی سیستم یادآوری سبد کالای رها شده از طریق ایمیل، پیامک و ... به مشتری وجود داشته باشد؛ امکان تکمیل فرایند خرید و ثبت نهایی آن وجود دارد.
هر جه سیستم جستجوی محصولات وبسایت قویتر باشد، مشتری بهتر و راحت تر میتواند به محصول مورد نظر خود در سایت دستیابی پیدا کند و به همان میزان احتمال خرید او از سایت بیشتر میگردد. بدین معنی که اگر وبسایت فروشگاهی دارای سیستم جستجوی قدرتمند باشد مشتری را بهتر وادار به خرید میکند. بنابراین سیستم جستجو نقش مهمی بر فروش محصولات دارد تا جایی که اخیرا سیستم جستجوی تصویری نیز در برخی از فروشگاهها طراحی شده است؛ به نحوی که مشتری با آپلود عکس بتواند محصولات مشابه را در فروشگاه بیابد.
در تمامی فروشگاههای حرفهایی قابلیت فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگیهای کالا وجود دارد. این قابلیت جستجوی محصول مورد نظر را به راحتی امکان پذیر میسازد و تاثیر بسزای بر روی تجربهی کاربری در سایت فروشگاهی حرفهایی میگذارد.
در طراحی فروشگاه اینترنتی اگر تمامی موارد بالا رعایت گردد، میتوان ادعا کرد که آن فروشگاه، فروشگاه موفقی خواهد بود. برای طراحی فروشگاه آنلاین موفق با گنجاندن موارد بالا میبایست طراحی سایت فروشگاهی را به دست افراد خبره سپرد. فرکام با بکارگیری نیروهای خبره در زمینهی طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام به ساخت فروشگاههای آنلاین با رعایت تمامی موارد بالا میکند.
فرکام علاوه بر طراحی تمام امکانات ذکر شده، مواردی از قبیل ارائهی اطلاعات از محصول به صورت کاربرپسند، ارائهی روشهای پرداخت و ارسال مختلف، وجود صفحهی نظرات سایر مشتریان در رابطه با کالا، اخذ مجوزهای فروشگاه اینترنتی مانند نماد الکترونیکی و گواهینامه SSL و ... را نیز در طراحی های خود گنجانده است تا کاربران فروشگاه اینترنتی رغبت بیشتری نسبت به خرید از خود نشان دهند و کسب و کار هدف موفقیت آمیز عمل نماید.
چطور تگ قیمت روی محصولات اینستاگرام بگذاریم؟ اینستاگرام در بروزرسانی های اخیر خود با افزودن قابلیت های فروشگاه اینترنتی امکان فروش محصول از طریق این پلتفرم را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم کرده است. بنابراین شما می توانید با افزودن تگ قیمت در اینستاگرام محصولات خود را قیمت گذاری کنید. پیش از این تنها راه برای هدایت کاربران اینستاگرام به خرید محصول قرار دادن لینک وب سایت در استوری بود که نیاز به تعداد حداقل 10 هزار فالوور داشتید. همچنین افزودن لینک به بیو اینستاگرام هم ایده چندان خوبی نبود و کاربران برای خرید محصولات شما مراحل طولانی را باید طی می کردند.
خوشبختانه با افزودن تگ محصول در اینستاگرام کاربران با یک لمس ساده می توانند اقدام به خرید محصولات شما بکنند. تگ محصول اینستاگرام یک راه عالی برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش محصول بشمار می رود. اما دقت داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید در یکی از کشورهای مورد تایید، حساب اینستاگرامی داشته باشید. در حال حاضر این قابلیت برای 46 کشور فعال شده است. در این آموزش از طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام به توضیح کاملی موضوع خواهیم پرداخت.
موضوعاتی که در این مقاله آموزشی" تگ اینستاگرامی" مورد بحث و بررسی قرار میدهیم :
جالب است بدانید در آپدیت جدید اینستاگرام علاوه بر تگ کردن افراد روی پست ها امکان تگ کردن قیمت محصولات خود را نیز خواهید داشت. ظاهر تگ قیمت محصولات روی پست های فروش اینستاگرام مشابه پست هایی است که افراد روی آن تگ شده اند. تصور کنید یک پیج فروش دارید و تمایل دارید محصولات خود را معرفی کنید حالا اگر قابلیتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید قیمت محصول را روی پست تگ کنید بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. تگ قیمت روی پست های ویدویی قابلیت درج شدن ندارند اما برای پست های تصویری معرفی محصول پیشنهاد می شود. در تصویر زیر نمونه ای از تگ قیمت محصول روی یک محصول اینستاگرامی را مشاهده می کنید. چنین تکنیکی علاوه بر جذابیت منجر به فروش بهتر خواهد شد چرا که پیج شما به صورت حرفه ای تر جلوه خواهد کرد.
چطور تگ قیمت روی محصولات اینستاگرام بگذاریم ؟
نکته: امکان استفاده از تگ محصول اینستاگرام در پست های ویدیویی وجود ندارد.
درج تگ قیمت محصول در اینستاگرام مزیت های متعددی دارد از جمله مهم ترین آن ها می توان به افزایش فروش، حرفه ای تر عمل کردن و همچنین ارائه محتوای وب اشاره نمود. در ادامه به بازرترین ویژگی های این قابلیت جذاب می پردازیم:
و اما خبر خوشحال کننده این که، شما می توانید روی پست های قدیمی هم تگ خرید محصول در اینستاگرام را اضافه نمایید. علاوه بر این هر کاربری در اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی می تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کند و برای افزودن تگ قیمت نیاز به تعداد فالوور بالا نخواهد داشت.
برای راه اندازی فروشگاه و استفاده از تگ محصول در اینستاگرام لازم است اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید. برای انجام این کار مقاله چگونه حساب اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنیم را مطالعه کنید.
در حال حاضر تگ محصول اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نیست و از آنجا که اینستاگرام این ویژگی را برای برخی از کشورها ارائه داده برای فعال سازی و استفاده از این قابلیت اینستاگرام لازم است در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشید. لیست کشورهایی که هم اکنون می توانند از این قابلیت استفاده کنند در ادامه آورده شده است.
[caption id="attachment_6411" align="aligncenter" width="439"]
چطور تگ قیمت روی محصولات اینستاگرام بگذاریم ؟
اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می کنید. برای بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل پلی مراجعه کنید.
در فیس بوک یک صفحه تجاری برای کسب و کارتان ایجاد کنید و از طریق گزینه link Accounts اکانت اینستاگرام خود را به صفحه تجاری فیس بوکتان متصل نمایید. برای ایجاد صفحه تجاری در فیس بوک مراحل زیر را دنبال کنید:
در بالای صفحه روی گزینه create و بعد گزینه page کلیک کنید.
در صفحه نمایش داده شده گزینه Business or Brand را برای ساخت پیج تجاری انتخاب نمایید.
اکنون نام و دسته بندی پیج تجاری خود را وارد نمایید.
تگ محصول اینستاگرامپس از انجام مراحل بالا پیج تجاری شما ساخته می شود. حال لازم است اکانت شما به فیسبوک متصل شود. به منظور اتصال حساب اینستاگرام به فیس بوک آموزش اتصال اینستاگرام به فیس بوک را مطالعه نمایید.
در ادامه برای داشتن قابلیت تگ قیمت، لازم است پروفایل کسب و کار خود را به یک کاتالوگ از محصولاتتان در فیس بوک متصل نمایید. مراحل ایجاد کاتالوگ محصول در فیس بوک بسیار ساده است:
تگ محصول در اینستاگرام
نکته: در صورتی که محصولی را به اشتباه معرفی کردید می توانید آن را ویرایش و یا حذف نمایید.
نکته: توجه داشته باشید قبل از وارد کردن محصول لازم است واحد پول و نحوه پرداخت محصول را مشخص نمایید.
پس از انجام مراحل فوق در انتها باید صبر کنید تا فروشگاه شما توسط اینستاگرام تایید شود. در صورت تایید فروشگاه توسط اینستاگرام در اپلیکینش اینستاگرام با پیغام start tagging product on instagram مواجه می شوید.
همچنین در صورتی که تگ محصول اینستاگرام برای شما فعال شود در هنگام انتشار پست در بخش کپشن گزینه tag product در زیر tag people افزوده می شود. اگر هنوز این گزینه را مشاهده نمی کنید احتمالا حساب شما هنوز در حال بررسی است و روند بررسی حساب ممکن است تا چند روز طول بکشد.
نکته: امکان استفاده از تگ محصول و تگ اکانت به صورت همزمان در یک پست وجود ندارد.
برای افزودن تگ خرید در اینستاگرام در هنگام انتشار پست در مرحله آخر گزینه tag product را انتخاب نمایید.
نکته: در نظر داشته باشید تنها محصولاتی را می توانید به تگ خرید اضافه کنید که قبلا در صفحه تجاری فیس بوکتان معرفی کرده باشید.
یکی از موارد مهم و اساسی در کسب و کارها بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به سایت است. شما می توانید تگ خرید محصول در اینستاگرام را به گونه ای استفاده کنید که بتوان آن را آنالیز نمود. به عنوان مثال می توانید از کوتاه کننده های لینک استفاده نمایید. به کمک این ابزارها می توانید میزان ورودی هر تگ به سایت فروشگاهی و تعداد خرید محصول از طریق آن تگ را بررسی نمایید.
سوالات متداول درباره تگ محصول در اینستاگرام
چطور تگ قیمت روی محصولات اینستاگرام بگذاریم ؟
1-تگ خرید در اینستاگرام چگونه نمایش داده می شود؟
تگ خرید محصول با یک آیکن سبد کوچک در پایین صفحه پست محصول مورد نظر نمایش داده می شود. کافیست کاربران محصول مورد نظر را لمس کنند تا اطلاعات محصول و قیمت آن برای آنها ظاهر شود. سپس با لمس تگ خرید محصول و انتخاب گزینه view on website مستقیما به سایت فروشگاهی محصول مورد نظر جهت خرید هدایت می شوند.
2- اگر درخواست از سوی اینستاگرام رد شد چکار می توان کرد؟
دیگر امکان فعال سازی تگ محصول برای پیج مورد نظر وجود ندارد و با پیج دیگری باید درخواست خود را ثبت نمایید.
3- از کجا می توان فهمید درخواست فعال سازی تگ محصول اینستاگرام تایید شده است یا خیر؟
در صورتی که درخواست شما تایید شده باشد پیغام start tagging product on instagram را مشاهده می کنید. همچنین می توانید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.
4- فروش چه محصولاتی از طریق تگ محصول اینستاگرام غیر مجاز است؟
فروش محصولات دارویی، تنباکو، سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، سیگار، ارزهای دیجیتال، محصولات دیجیتالی (دانلودی) و محصولات مشابه ممنوع می باشد.
5- آیا امکان فعال سازی تگ خرید محصول بدون سایت فروشگاهی وجود دارد؟
خیر. برای فروش محصولات خود نیاز به سایت فروشگاهی خواهید داشت. شما می توانید از فروشگاه سازها استفاده کنید.
6- چرا باید تگ محصول در اینستاگرام را فعال کنیم؟
کسب و کارها به منظور فروش محصولات خود باید از تگ محصول در اینستاگرام استفاده نمایند.
نکته مهم: توجه داشته باشید فعال سازی تگ محصول اینستاگرام در حال حاضر در ایران قابل دسترس نیست.
استفاده از تگ خرید در اینستاگرام امکان مشاهده اطلاعات و قیمت محصول را به صورت مستفیم برای کاربران فراهم می کند و کاربران را مستقیما به فروشگاه اینترنتی شما برای خرید محصول هدایت می کند. در واقع تگ خرید اینستاگرام تغییر و تحول شگفت انگیزی را در روند فروش محصول برای یک بیزینس فراهم می آورد. در حال حاضر تگ خرید محصول برای 46 کشور فعال شده است.
به نظر شما استفاده از تگ خرید محصول در اینستاگرام برای کسب و کارها چه مزایایی دارد و چقدر می تواند در افزایش فروش محصول موثر واقع شود؟
نظرات و دیدگاه های خود را با فرکام به اشتراک بگذارید.
راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس - اگر در وبلاگ های گوناگون عضو باشید حتما با موضوعاتی مواجه می شوید از قبیل اینکه آیا با وردپرس می توان یک سایت با موضوعات : سایت فروشگاهی، سایت خبری، سایت شرکتی، طراحی سایت آموزشی و… راه اندازی کرد ! اکثر کاربران که به تازگی قصد دارند تا وارد دنیای بزرگ وردپرس شوند همواره چنین سوالاتی را از دیگران می پرسند تا بتوانند یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای سایت خود انتخاب کنند، حال در این مقاله از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فرکام ارئه دهنده انواع ابزارهای فروشگاهی آنلاین قصد داریم تعاریفی از وردپرس و کاربرد آن برای شما کاربران همراه داشته باشیم.
راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس
به طور ساده میتوان وردپرس - wordpress را اینگونه تعریف کرد: وردپرس ابزاری برای ایجاد یک وبسایت است که به زبان php نوشته شده است که تمامی افراد میتوانند، اقدام به دانلود برنامه ورد پرس به صورت رایگان کنند و برای مدیریت تولید محتوای وبسایت خود، از آن استفاده کنند.
وردپرس از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی وبسایت فروشگاهی خود با وردپرس کنید.
در حقیقت وردپرس یک بستر عالی برای انواع وب سایتها، از وب سایتهای وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایتهای تجارت الکترونیکی و یا وب سایتهای تجاری بسیار قدرتمند است. وردپرس یک نرمافزار مدیریت محتوای همه کاره است.
راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس
وردپرس wordpress به زبان حرفه ای : وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد قرار داد. به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن طراحی و پیاده سازی کنید.
فرقی نمیکند شما از سیستم اختصاصی، از وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده کنید، مهم این است که شما اصولی کار کنید. بازاریابی و سئو سایت را قوی انجام دهید و محتوا بخش محصولات و محتوا بخش content marketing سایت را خیلی عالی و خیلی حرفه ای ایجاد کنید. در این صورت می توانید وب سایتی داشته باشید که مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری خواهد داشته باشد و در نهایت بتوانید وب سایت فروشگاهی خودتان را با یک سیستم کاملا اختصاصی راه اندازی کنید و از آن نهایت استفاده را بکنید تا درآمد خوبی از فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.
پس مهم این نیست که شما از چه سیستمی استفاده می کنید، سیستم های مدیریت محتوا یا سیستم عاملی که با آن کار می کنید حتی سیستم آمارگیری که شما از آن استفاده می کنید، نقش کوچکی در موفقیت کسب و کار شما دارند. مهم این است که خودتان بخواهید از هر روشی که شده کسب و کار موفقی داشته باشید و برای سایت فروشگاهی زمان مفید بگذارید تا بتوانید کسب و کارتان را به یک کسب و کار اصولی و قدرتمند تبدیل کنید.
مدیریت یک استارتاپ و فروشگاه اینترنتی حرف اول و آخر را میزند، یک مدیر موفق و قوی کارمندان موفق و قوی دارد و میداند چطور محدودیت ها را به فرصتی برای رشد کسب و کار خود تبدیل کند.
در صورتی که هنوز طراحی و کار کردن با نرم افزار وردپرس برای سایت فروشگاه اینترنتی، برای شما کاری دشوار است، میتوانید از قالبهای آماده استفاده کنید، یا طراحی آن را به فرکام بسپارید. همچنین برای داشتن فروشگاه اینترنتی نیز، یکی از بهترین گزینهها میباشد و به قدرت می توان گفت: داشتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب با وجود فروشگاه ساز آنلاین فرکام دور از ذهن نیست.