روش های داشتن سایت فروشگاهی موفق در همه انواع آن، از جمله فروشگاه های وب سایتی تا فروشگاه های اینترنتی مبتنی بر شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و تلگرام امروز پدیده ایست که نمی توان آن را انکار کرد و اکثر صاحبان مشاغل و خدمات حتما تلاشی در این زمینه داشته اند که کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند.
برخی از سایت های فروشگاهی از تلاش ها در این مسیر شکست خورده و یا ناتمام می ماند و این پروسه فقط بدل به یکی از موارد هزینه بر برای کسب و کارها میشود و چه بسا فروشگاه ها و شرکت ها یی بوده اند که چندین بار در این مسیر شکست خورده اند
گروه نرم افزاری فرکام طی یک دهه فعالیتی که در حوزه طراحی سایت فروشگاهی داشته، دلایل عدم موفقیت سایت های فروشگاهی اینترنتی و شرکت ها در راه اندازی سیستم فروش آنلاین را آنالیز کرده و در ادامه این مقاله به آنها می پردازد با ما همراه شوید اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشید.
سایت فروشگاهی موفق
با فرض اینکه یک فروشگاه یا شرکت بتواند به مشکلات فنی ایجاد شده و نگهداری فروشگاه های اینترنتی برآید، چالش اصلی فرا میرسد، اینکه چگونه فروشگاه و محصولات خود را در این دریای بیکران فروشندگان آنلاین نو ظهور و قدیمی به مشتری ها بشناسانند و اینکه بتواند محصول و یا خدمات خود را بفروشد و ارائه دهند.
و اینجاست که به تخصص دومی نیاز دارد که همان دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن مانند seo بهینه سازی برای موتور های جستجو و smm بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... است.
گروه نرم افزاری فرکام، دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای هر نوع کالا و خدمات شما با کمترین هزینه پشتبان و همراه خواهد بود.
سایت فروشگاهی موفق
طراحی و بکارگیری یک عنوان جذاب و منحصر به فرد برای موتور جستوجو و به همان نسبت کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. به خاطر داشته باشید، همه محصولات شما متناسب و مطابق با عنوان سئو بهینه میشوند. راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای بهینه سازی بهترین عنوان سئو برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید:
برای اکثر سایتهای فروشگاه آنلاین مدت زمان بارگذاری و لود شدن سایت ۶ ثانیه است. اما بهترین زمان لود شدن سایت بین ۲ تا ۳ ثانیه است.
مواردی که میتوانند مدت زمان بارگذاری و لود شدن سایت فروشگاه آنلاین شما را کاهش دهند:
در هنگام محتوا نویسی و تولید محتوا منحصر به فرد بودن امری ضروری است. گوگل در برابر محتواهای کپی شده اقدامات سختگیرانه ای را اعمال میکند.
برخی از نکاتی که باید در نظر بگیرید:
مزایای استفاده از دادههای ساختار یافته شامل مواردی مانند افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل، بهبود نرخ کلیک کاربران یا CTR، بهبود بالا آوردن صفحه شما توسط موتور جستوجوگر، کاهش نرخ اضافه گویی و افزایش تعامل کاربران میشود.
فروشگاههای اینترنتی اغلب اوقات دارای درگاههای پرداخت متصل به سیستم سبدهای خرید خود هستند. HTTP اساساً تمامی دادههای انتقالی بین سرور و وب سایت را رمزگذاری میکند. امروزه کاربران دیگر از سایتهایی که از HTTP برای انتقال دادهها استفاده نمیکنند، خرید نمیکنند.
به منظور دستیابی به HTTP محافظت کننده از وب سایت تان شما نیاز به نصب یک گواهی SSL خواهید داشت. بسیاری از ارائه دهندههای سرویسهای هاستینگ همچنین مشخصهها و مزایایی را به مشتریان شان ارائه میدهند.
در این مقاله از طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام شما را با ایجاد استراتژی CRM در 10 مرحله آشنا خواهیم کرد با ما همراه شوید؛ نرم افزار CRM چیست؟ سی آر ام (Customer Relationship Marketing) یا مدیریت ارتباط با مشتری یک نرمافزار قدرتمند و یکپارچه میباشد که به منظور ایجاد یک ارتباط مدیریت شده با مشتریان یک مجموعه در جهت کمک به فروش و بازاریابی بهتر به کار میرود. تحلیل رفتار مشتریان یک قابلیت مهم نرم افزار CRM به شمار میرود.
CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی برای مدیریت روابط و تعاملات یک شرکت با مشتریان و مشتریان بالقوه است. یک سیستم CRM به شرکتها کمک میکند تا به مشتریان خود متصل شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند و از این طریق روند کار را برای آنها سادهتر و سودآوری را افزایش دهد.
مفهوم استراتژی CRM به شیوههایی اشاره دارد که برروی تبدیل چشمانداز به مشتری و حفظ مشتریان از طریق ارتباط با آنها تمرکز دارد. CRM به کسبوکارها کمک کرده است تا از طریق ارتباط با مشتری به اهدافشان دست یابند.
برای بدست آوردن نتایج پربار از طریق CRM باید تمام ارقام کسبوکار خود را در یک صفحه داشته باشید. به عنوان مثال اهمیت دارد که بخش فروش، بازاریابی، پشتیبانی و مالی شما با هم کار کنند تا بتوانند استراتژی CRM را اجرا کنند. CRM یک استراتژی ایدهآل برای کاهش هزینهها و افزایش ارزش عمر مشتری میباشد. داشتن یک استراتژی ارتباطی مناسب مزایای شگفتانگیزی برای شما دارد که باعث افزایش سودآوری کسبوکار شما میشود.
ایجاد یک استراتژی CRM تاثیرگذار با درک کلی راهبرد شرکت شما آغاز میشود. استراتژی که شما انتخاب میکنید تلاش میکند تا پاسخ سوالات کلیدی مانند کجا، چه چیزی، چه کسی و چگونه را در بازار پیدا کند. پاسخ این سوالات به ایجاد یک بدنه محکم برای استراتژی فروش شما کمک میکند. در زیر برخی از عناصر استراتژی کسبوکار که شما باید قبل از ایجاد استراتژی فروش بدانید آوردهایم:
تعیین اهداف کسبوکار به طور درست شما را از دیگر عناصر استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری بهرهمند خواهد کرد. با این کار بیش از 85 درصد از صاحبان کسبوکارهای کوچک حتی میتوانند روی تنظیم هدف خود نظارت داشته باشند.
نمونههایی از اهداف کسبوکار در سطح بالا عبارتند از:
گزاره ارزشی یک بیانیه از نتایج خاص است که مشتری دریافت میکند و ارزشی را که مشتری در صورت استفاده از محصول یا خدمات دریافت میکند به او یادآور میشود.
و حالا چند نمونه از مواردی که شامل گزاره ارزشی نیست را بیان میکنیم:
یک عنصر کلیدی برای هر کسبوکار شناخت خریداران بالقوه آن کسبوکار میباشد. این مسئله کمک میکند تا شما به عنوان یک کسبوکار بتوانید تعیین کنید بازاریابی، فروش و خدمات به آنها چگونه خواهد بود. و همچنین به شما کمک میکند تا نیازها و اهداف خریداران را بهتر در نظر بگیرید. این داستان را شخصیت خریدار مینامند.
اکثر کسبوکارها با بیش از یک شخصیت خریدار مواجه هستند که هر کدام از آنها باعث راحتی در بازاریابی برای شما میشوند، زیرا تلاش میکنید هر گروه را چگونه بازاریابی و به آنها اطلاعرسانی کنید. شخصیت خریدار معمولا به موارد زیر میپردازد:
بهترین راه برای شناخت مشتری ایدهآل شناخت مشتریان واقعی فعلی و گذشته است. بهترین مشتریان خود را در نظر بگیرید، همان مشتریانی که بیشتر از همه مورد نظر شما هستند. به آنها بگویید که میخواهید برای بهتر شدن کسبوکار و دانستن نقاط ضعف و قوت خود از آنها سوالاتی بپرسید. این مصاحبهها بسیار ارزشمند است، زیرا شما اغلب مواردی را میشنوید که ممکن است با آنها برخورد نکرده باشید. این مصاحبهها را کوتاه برگزار کنید و نگذارید بیش از 20 دقیقه طول بکشد.
نقشه سفر مشتری یک نقشه راه است که نشان میدهد که چگونه یک مشتری با شرکت شما ارتباط بر قرار میکند و در تمام طول مسیر خرید خود از شما چه تجربیاتی دارد. این تجربیات شامل بازاریابی، فروش، خدمات و پشتیبانی میشود. هر جنبهای از کسبوکار شما میتواند جزئی از تجربیات مشتری باشد.
چند نمونه از نقاط تماس مشتری با شما عبارتند از:
در نهایت این افراد اهدافی را دنبال میکنند که شما در تلاش برای دستیابی آنها به اهدافشان ازطرق مختلف هستید. این تلاشها شامل آموزش آنها برای چگونگی استفاده از نرمافزار crm شما یا تشویق مشتری برای استفاده از ویژگیهای خاص نرمافزاری است که باعث تمایز شما از رقیبانتان میشود.
پس از اینکه نقشه سفر مشتری مشخص شد، هر مرحله را مرور کنید تا تعیین کنید چه مسائل و چالشهایی در هر مرحله وجود دارد. به عنوان مثال اگر نرخ تبدیل شما کم است علت آن را دریابید. این سوالات را از خود بپرسید که آیا آنها از نرمافزارهای شما استفاده میکنند؟ آیا اطلاعات کافی برای استفاده از آن در اختیار آنها قرار میگیرد؟ آیا در شرکت شما بخشی برای پاسخگویی به سوالات آنان وجود دارد؟ آیا شما یک انجمن پشتیبانی آنلاین دارید؟
برای سفر مشتری شما به محتوا نیاز دارید تا بتوانید مراحل مختلف این سفر را پشتیبانی کنید. انواع تولید محتوا برای هر چشماندازی متفاوت خواهد بود.
کانالهایی که شما از طریق آن محصولات را به فروش میرسانید مطمئنا مشخص شدهاند، مگر اینکه شما کسبوکار خود را تازه شروع کرده باشید.
ممکن است شما شرکتی هستید که به طور مستقیم به مصرفکننده یا یک کسبوکار دیگر محصول یا خدمات خود را ارائه میدهید،
هنگامی که شما محصولات خود را از طریق یک توزیعکننده یا نماینده فروش به فروش میرسانید دیگر نمیتوانید تعامل یک به یک با مشتری و همچنین کنترل فرآیند فروش را در دست داشته باشید. در نتیجه تمام تجربه مشتری را به واسطهای که آن را میفروشد واگذار میکنید و حاشیه سود کمتری نیز خواهید داشت.
اما برای برخی کسبوکارها این نوع کانال فروش میتواند جلوی رشد این شرکت را بگیرد و منجر به سقوط آن شود. شما میتوانید برای این موضوع مدل فروش فعلی خود را با مدل فروش مستقیم ترکیب کنید تا فرصتهای رشد شرکت خود را به حداکثر برسانید.
مزایای استفاده از توزیعکننده یا نماینده فروش
فرقی نمیکند که برای اولین بار است از CRM استفاده میکنید یا آن را با یک پلتفرم دیگر تعویض کردهاید، شما باید بدانید که چه کسی به CRM دسترسی خواهد داشت و بفهمید که چگونه این تغییرات ممکن است برروی تیم شما تاثیر بگذارد. این مورد شامل کارمندان مربوطه در تمام مراحل استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری از تنظیمات هدف گرفته تا ملاحظات تکنولوژی برای انتخاب نرمافزار CRM میباشد.
اگر تیم شما قبلا از CRM استفاده نکرده است بهتر است از کسانیکه از آن استفاده خواهند کرد کمک بگیرند. شناسایی کنید که این کاربران چه کسانی هستند و به آنها اجازه دهید که بدانند شما در حال اجرای یک سیستم CRM هستید. تجربه CRM تیم شما چیست؟ از کدام سیستم عامل برای اجرای آن استفاده کردهاید؟ این سیستم عاملها چقدر مورد استقبال یا عدم استقبال قرار گرفتند؟ چگونه این پلتفرم ها به آنها کمک کرد تا کار خود را بهتر انجام دهند؟
هر فردی در یک سازمان به یک CRM احتیاج ندارد. شما باید تعیین کنید که چه کسانی نیاز به دسترسی به CRM دارند و چه میزان دسترسی برای هر عضو از تیم مناسب است. همچنین ممکن است شما بخواهید یک مدیر برای تیم CRM خود تعیین کنید که این مدیر باید فردی باشد که هم تکنولوژی پلتفرم CRM و هم تمام فرایندهای کسبوکار را بداند. برای کسبوکارهای کوچک این شخص میتواند مدیر اداری یا حتی مالک کسبوکار باشد. شخص دیگری که نقش آن باید تعیین شود استراتژیست CRM میباشد. این استراتژیستها یا متخصصان اغلب مشاوره، توسعه، پیادهسازی و سایر مسئولیتهای دائمی یا موقتی مدیریت استراتژیهای CRM را برای کسبوکارها انجام میدهند.
بخشهایی که بیشتر از CRM استفاده میکنند معمولا بخشهای فروش، بازاریابی و خدمات هستند. برای اینکه بهتر نرم افزار CRM را برروی این بخشها پیاده کنید بهتر است آنها را با هم ترکیب کنید.
برای ارزیابی عملکرد تیم خود، برای هر گروه اهدافی را مشخص کنید. مثلا برای تیم فروش که مستقیما از نرم افزارCRM استفاده میکنند. این اهداف باید در راستای هدف کلی کسب و کار شما باشد. دانستن این اهداف نه تنها انتظارات شما از کارمندانتان را مشخص میکند بلکه ملزوماتی که برای CRM به آن احتیاج دارید را نیز تعیین مینماید.
این مرحله کمی بیشتر از استراتژی CRM است، جایی که شما چه کسی، چگونه و چه چیزی را تعریف میکنید. این مرحله شامل مشخص کردن مخاطبین، خط لوله و مراحل مختلف آن، شناسایی نیازها و انتخاب هر نرمافزاری که برای موفقیت تیم فروش ضروری است میباشد. این اقدامات لازم نیست که در همان ابتدا در CRM انجام شود، هرچند که میتواند بسیار کمککننده باشد. اگر شما هنوز یک پلتفرم را انتخاب نکردهاید میتوانید این مراحل را به صورت کتبی انجام دهید.
اگر شما CRM را بدون اینکه درمورد استفاده آن بدانید شروع کردهاید میتوانید با تماس با منابع مختلف آن را پر کنید. از آنجایی که همه اینها نیاز نیست که درنرم افزار CRM باشد مشخص کنید که کدام یک میتواند ارتباط خوبی برای شما با مشتری برقرار کند. اطلاعاتی که شما بدست میآورید حداقل باید نام کامل، ایمیل و شماره تلفن داشته باشد. حتی قبل از اینکه شما بخواهید یک سیستم CRM ایجاد کنید همه این موارد لازم است.
علیرغم اینکه شما در همان ابتدا نیاز به ایجاد خطوط لوله در CRM ندارید، اما این کار میتواند به شما در شناخت مشتری بسیار کمک کند. مهمترین کار شناسایی خطوط لولههای مختلف و مراحل مربوط به هریک از آنها میباشد.
این مرحلهای جزئیتر در ایجاد استراتژی CRM است. جایی که شما چه کسی، چه چیزی و چگونه را توصیف خواهید کرد. این مرحله شامل تعیین ارتباطات، ساختن کانالهای ارتباطی، مراحل معامله و مشخص کردن نیازها و انتخاب نرم افزارهای جانبی برای داشتن یک تیم فروش موفق است. اصلا لازم نیست که این اقدامات از ابتدا بخشی از استراتژی CRM باشند. هرچند که این کار به شما کمک خواهد کرد که همه چیز را در مسیر خود به خوبی مجسم کنید. اگر تاکنون پلتفرمی را برای خود انتخاب نکردهاید، تا لحظه تصمیم گیری به نوشتن این موارد ادامه دهید.
اگر پیش از این از CRM استفاده کرده باشید، حتما میدانید که چگونه از منابع مختلف لیست ارتباطات شما پر از اسم و آدرس میشود. از آنجایی که بسیاری از این اسم و آدرسها بی استفاده باقی خواهند ماند، شاخصهایی تعریف کنید که بتواند ارتباطات مناسب را در بین این لیست پیدا کند. مثلا سعی کنید افرادی که نام آنها در لیست آمده، ایمیل، تلفن و نام کامل داشته باشند. بسیاری از نرم افزارهای سی آر ام پیش از اینکه نامی را به لیست اضافه کنند، وارد کردن این اطلاعات را لازم میدانند.
لید (lead) میتواند کسی باشد که یک کتاب الکترونیکی را از وبسایت شما دانلود کرده است (با استراتژی های عملی جذب لید آشنا شوید). اما مشتری بالقوه (پروسپکت) کسی است که همان چالشهایی را دارد که شرکت شما برای آنها راه حل ارائه میکند. او احتمالا پیش از این در نمایشگاه یا بازاری مرتبط با محصول شما، با شرکت شما آشنا شده است. Opportunity یا فرصت را میتوان کسی توصیف کرد که راه حل شما میتواند چالش او را حل کند، به همین خاطر شرکت شما یکی از گزینههای احتمالی او است.
بهترین نرم افزارهای CRM آنهایی هستند که به شما اجازه میدهند دستهبندی ارتباطات را به سلیقه خود انجام دهید. مثلا اینکه شما بتوانید ارتباطات خود را در دستهها لید، مشتری بالقوه، فرصت و یا هر دسته دیگری با نام و مشخصات دلخواه خود قرار دهید.
لازم نیست که کانالهای ارتباطی را فورا در فرایند CRM خود تشکیل دهید. کانالهای ارتباطی ممکن و تمامی مراحل مربوط به آنها را بشناسید. برای مثال، اگر هم محصولات و هم خدماتی را به فروش میرسانید، برای هرکدام کانال ارتباطی مخصوص به خود را احتیاج دارید. این مراحل در فرایند فروش با هم تفاوت دارند و شما راهی لازم دارید که هر کدام از آنها را به طور جداگانه در CRM بررسی کنید تا از پس مدیریت و گزارش روند رسیدن به اهداف برآیید.
برای هر کانال ارتباطی، تمامی گامهایی که برای تبدیل یک کانتکت به یک لید احتیاج دارید را بنویسید. این گامها میتواند شامل اولین تماس، اولین ارتباط تلفنی، استفاده از نسخه آزمایشی، بازبینی از پروپوزال و غیره باشد. اگر شما یک روند فروش توصیف کنید، طی کردن گام به گام این مسیر، کار دشواری نخواهد بود.
دهها سیستم عامل یا پلتفرم CRM وجود دارد و هر کدام نقاط قوت و ضعف و هزینههای متفاوتی دارند. برای کسبوکارهای کوچک پلتفرمهای CRM سادهتر و کم هزینهتر نیاز است. برخی پلتفرمهای دیگر به طور خاص برای صنایع خاص طراحی شدهاند در حالی که دیگر پلتفرمها برای ادغام رسانههای اجتماعی یا اتوماسیون بازاریابی ساخته شدهاند. شما باید با مشورت و گفتگو با تیم بازاریابی و همچنین شناختی که از کسبوکار خود دارید تشخیص دهید که چه پلتفرمی برای کسبوکار شما مورد نیاز است.
نرم افزار CRM فرکام چیکار میکند؟
نرم افزار CRM فرکام
نرم افزار CRM فرکام
نرم افزار CRM فرکام
سخن پایانی
نرم افزار یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری CRM فرکام تاثیر گذارترین سیستم در بالا بردن رضایت مشتری و در نتیجه حفظ مشتریان فعلی و همچنین جذب مشتریان بیشتر است .
شیوع کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها تحول عظیمی در جهان ما و سبک زندگی تمامی افراد به وجود آورد و بسیاری از آنها تحت تأثیر شرایط ویژهای که این ویروس به وجود آورد قرار گرفتند. متاسفانه قریب به یکسال است که با ورود ویروسی جهش یافته در سراسر ایران تمامی کسب و کار ها رونق خود را از دست دادند و ضرر و زیان قابل توجهی را متحمل شدند .
کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها
اما به دلیل خطر ابتلا به کرونا افراد ترجیح دادند به جای حضور در مراکز و فضاهای عمومی، به صورت اینترنتی و آنلاین به خرید اقدام کنند، بنابراین خیلی سریع مشاغلی که به صورت سنتی کار میکردند به راحتی کنار گذاشته و اکثر فروشگاه های اینترنتی شده و محصولات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین عرضه میکنند و شعار 100 درصدی فروش را سر میدهند.
درست در زمانی که تمامی مردم از نگرانی مجبور هستند در خانه هایشان باشند، با وجود بحران ناشی از بیماری، وبسایت های فروشگاهی آنلاین بالاترین نقطه ی فروش خود کردند.
در این مقاله از طراحی سایت فروشگاهی فرکام، قصد داریم تأثیرات مثبت و منفی این امر روی کسبوکارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، شاید نتایج نظرسنجی از افراد در رابطه با کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها برایتان جالب باشد در لیست زیر میتوانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده نمایید.
کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها
اما دیگر دیگر فروشگاه های اینترنتی جهان همانند: سایت های ALIexpress، Amazon، Ebay ، اگرچه با محدودیت و تهدید هایی روبه رو شدند ولیکن آمارها حاکی از آن است که هریک به نوبه خود سیر صعودی فروش را در این بازه زمانی کرونایی تجربه کردند.
سرمایه گذاران کشورهای مختلف نیز تمایل دارند بیشتر سرمایه خود را برای فروشگاه های اینترنتی و یا استارت آپ ها قرار دهند و به این بازار رونق بخشند. طبیعی است هر کسب و کاری برای حفظ و بقای خود نیاز به تکنولوژی روز دنیا دارد.
با توجه به اینکه تاکنون هیچ کشوری نتوانسته زمان دقیق به پایان رسیدن کرونا را شناسایی کند، بدیهی است اغلب کسب و کارهایی که به صورت سنتی و فیزیکی در حال فعالیت هستند خیلی سریع از چرخه اقتصادی و تجاری خارج خواهند شد .
در این شرایط حساس همانطور که دیگر شرکت ها و سازمانها در تلاش هستند با ارائه خدمات و محصولات با شرایط ویژه اقدام به یاری و کمک نموده اند، طراحی سایت فروشگاهی فرکام نیز در جهت حمایت و کمک به مدیران برای حضور و ارائه محصولات خود به صورت آنلاین، شرایط ویژه ایی را مهیا کرده است که با کمترین هزینه و در کمترین زمان بتوانند سیستم مدیریت فروش آنلاین خود را داشته باشند.
فروشگاهساز ابزاری آنلاین است. ابزاری که که روند طراحی و راهاندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما ساده میکند. یک نرم افزار فروشگاه ساز قدرتمند میتواند تمامی امکانات لازم برای مدیریت، ویرایش و بهروزرسانی سایت فروشگاهی را در اختیار شما بگذارد.
فروشگاه ساز
استفاده از تمامی امکانات مدیریتی و فروش در داخل نرم افزار به همراه اتصال آن به وب سایت فروشگاه اینترنتی شما و همچنین اپلیکیشن موبایل فروشگاهی جهت تسریع در فروش محصولات.
تعریف بی نهایت محصول (فیزیکی و دانلودی) دسته بندی محصول و ویژگی محصول
تعریف انواع فیلتر و جستجوی پیشرفته روی ویژگی های محصولات
تعریف انواع روش های حمل و نقل برای محصولات فیزیکی
تعریف انواع روش های پرداخت ماننده پرداخت در محل یا اتصال به درگاه های بانکی
دارای سیستم کاربری قوی شامل پروفایل کامل، نقش های کاربری و دسترسی های متفاوت
قابلیت تعریف انواع سناریو های تخفیف و فروش
انواع گزارشات، مقایسه محصولات، افزودن به علاقمندی وامکانات متنوع دیگر.
تعریف انواع منوهای آبشاری و مگامنو همراه با انواع مختلف طرح بندی صفحات وب سایت
فروشندگان پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تحریر، اسباب بازی فروشی ها، سوپر مارکت، لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، فروشندگان ماشین های اداری و لوازم و قطعات تجهیزات مربوط به آنها، فروشندگان لوازم خانگی.
کار کردن با فروشگاهساز فرکام به دانش خاصی نیاز ندارد
استفاده از فروشگاه ساز فرکام بسیار ساده میباشد و به هیچگونه دانشی نیاز ندارد. فروشگاه سازهای فرکام را به نحوی ساختهایم که هر کس بتواند با صرف کمی وقت، کار با آن را یاد بگیرد. این یعنی اگر شما کار با کامپیوتر را (به صورت کلی) بلد هستید، پس کار با فرکام هم خیلی ساده یاد خواهید گرفت.
تفاوت طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز
در طراحی سایت فروشگاهی، تمامی امکانات از نقطۀ صفر، برنامهنویسی میشوند. پس هزینۀ بسیار زیادی برای ساخت، توسعه و بهروزرسانی لازم است.
ولی فروشگاه ساز ابزاری است که راهاندازی یک فروشگاه استاندارد را با هزینه بسیار مناسبتر فراهم میکند. مشتریهای یک فروشگاه ساز همگی از سیستمی استفاده میکنند که از قبل آماده شده است و صرفاً هزینه استفاده از این سیستم و دریافت پشتیبانی را پرداخت میکنند.
اگر قرار باشد امکانات و قالبهای جدیدی به یک فروشگاه ساز اضافه شود، برای همه کاربران خواهد بود. چرا که همه آنها در کنار هم، بابت دریافت سرویس هزینه پرداخت میکنند.
تفاوت فروشگاه ساز فرکام با سایر فروشگاهسازها
فروشگاه ساز فرکام دارای یک هستۀ نرمافزاری قدرتمند است. از تکنولوژیهای روز دنیا استفاده میکند و امکانات بسیار گستردهای را در اختیار کاربران خود میگذارد. به علاوه، ما همیشه در حال بهروزرسانی برای افزایش امکانات و قالبهای فرکام هستیم. مهمتر از هر چیز، تیم پشتیبانی قدرتمند ما، همیشه در کنار شماست.
قابلیت ویرایش محتوا و طراحی
نرم افزار فروشگاهساز فرکام به نحوی طراحی شده است که شما به راحتی بتوانید ساختار کلی صفحات و همینطور طراحی هر صفحه را ویرایش دهید. هنگامی که شما به عنوان مدیر وارد فروشگاه خود میشوید، در کنار هر بخش یک دکمه ویرایش قرار داده شده که به کمک آن میتوانید تغییرات لازم را بر روی آن بخش اعمال کنید.
عدم پرداخت هزینه پشتیبانی
در نرم افزار فروشگاه ساز فرکام پشتیبانی سال اول کاملاً رایگان است. این یعنی شما بدون پرداخت هیچ هزینهای میتوانید سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید و راهنماییهای لازم را دریافت کنید.
قالب فروشگاه
قالب فروشگاه ظاهر گرافیکی فروشگاه آنلاین شماست. قالب کارکردی مشابه ویترین فروشگاه دارد. هر چقدر قالب شما زیباتر، کاربردیتر و جذابتر باشد، طبیعتاً کاربران بیشتر شما را دوست دارند و وقت بیشتری را در سایت شما سپری میکنند.
در فروشگاه ساز فرکام ما قالبهای متنوعی را برای شما آماده کردهایم. شما هنگام ثبتنام میتوانید قالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس محتوای آن را با توجه به نیاز خود ویرایش دهید. به علاوه، هر زمان بخواهید میتوانید یک قالب جدید برای سایت خود انتخاب کنید. هنگام تغییر قالب، تمام محتوای سایت شما (به جز صفحه اصلی) بدون تغییر باقی خواهد ماند.
حتی هر زمان بخواهید، میتوانید بین قالبها جابجا شوید و از قالبهای جدیدی (که به طور مداوم به فرکام اضافه میشوند) استفاده کنید. این یعنی شما با استفاده از فرکام، همیشه تنوعی گسترده از قالبها را در اختیار خواهید داشت.
قالبهای فرکام واکنشگرا (Responsive)
تمامی قالب های موجود در فرکام به صورت واکنشگرا (Responsive) طراحی و پیاده سازی شدهاند. این یعنی کاربر از هر دستگاهی (موبایل، تبلت، لپتاپ یا کامپیوتر) با هر اندازه صفحهای استفاده کند، سایت شما متناسب با همان اندازه، تغییر حالت میدهد تا به درستی نمایش داده شود و قابل استفاده باشد.
طراحی یک قالب اختصاصی
هر زمان که نیاز داشته باشید میتوانید یک قالب اختصاصی برای فروشگاه خود طراحی کنید. تیم طراحی فرکام میتواند در این مسیر به شما کمک کند و یک قالب اختصاصی متناسب با سلیقه و نیاز شما طراحی نماید.
امکان طراحی وبسایت شرکتی فروشگاهی
فرکام یک سیستم جامع است که از دو ابزار سایت ساز و فروشگاه ساز تشکیل شده است و بنابراین امکان ایجاد انواع سایتها (شرکتی، شخصی، فروشگاهی و...) را در اختیار شما می گذارد.
شما میتوانید در فروشگاه خود از انواع صفحات نوشتاری، گالری تصاویر، وبلاگی، فرم و ... استفاده کنید. این یعنی سایت شما میتوانید ترکیبی از یک سایت شرکتی و فروشگاهی باشد.
اختصاص دادن قسمتی از سایت برای مقاله نویسی یا همان وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی یک راه اعتماد سازی و ایجاد حس وفاداری است که میتواند باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت شده و کاربران را به مشتریان بالقوه تبدیل کند. وبلاگ سایت در واقع یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. در واقع نحوه سئو سایت فروشگاهی داشتن وبلاگی قوی است. در ادامه این ویلاگ از طراحی سایت فروشگاهی فرکام به استلزام داشتن مقالات برای سایت های فروشگاهی می پردازیم .
وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
اگر یک سایت فروشگاهی یا هر نوع فروشگاه مجازی دیگری داشته باشید و هدفتان فقط فروش محصول باشد، باز هم تولید محتوا و نوشتن مقالات داشتن وبلاگ بخش مهمی از کار است. در ادامه برای شما برخی از دلایلی که فروشگاه اینترنتی به یک وبلاگ نیاز دارد و اهمیت آن در سئوی سایت فروشگاهی را شرح میدهیم.
وبلاگ ها باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت میشوند. اگر میخواهید آمار بالایی در سایت فروشگاه مجازی خود داشته باشید، شروع به وبلاگ نویسی کرده و بر روی سئو فروشگاهی کار کنید به گزارش سایت hub spot فروشگاههایی که دارای وبلاگ هستند، 78 درصد آمار بازدید بالاتری نسبت به دیگر فروشگاهها دارند و توسط موتورهای جستجوگری همچون یاهو و گوگل صفحات شان بیشتر ایندکس میشود. به همین خاطر شانس بالاتری برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر دارند.
با هر بار انتشار یک موضوع در وبلاگ با کلمات کلیدی بهینه شده یک راه برای یک مشتری بالقوه برای جستجوی کلید واژه آماده میگردد. در صورت ارایه مطلب بهینه شما میتوانید بازدید کننده را به فروش سوق داده و بازدید او را منجر به فروشی موفق نمایید.
وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
شما باید درک کنید که دلیل جستجوی هر شخص در موتورهای جستجوگر نیاز او برای حل مشکلاتش است. همان طور که رایان جونز میگوید: جستجوهای جستجوگران امروزه برای حل مشکلات و انجام وظایف و کارهایشان صورت میگیرد. در نتیجه شما باید پاسخ گوی جستجوی مصرف کنندهی خود باشید تا بتوانید محصول خود را بفروشید. درج پاسخهای سوالات و مشکلات مشتریان در وبلاگ، کار بزرگی است که باید پس سعی کنید آن را با دقت بالا و تکیه بر جزییات انجام دهید تا اعتمادی به برند تجاری شما ایجاد گردد.
با افزایش اعتماد، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد و همین امر منجر به حرکت سریع مصرف کنندهها سمت خرید محصول شما خواهد شد. با گذشت زمان محتوای وبلاگ منجر به فروش های حتمی بیشتری میشود و آغازگر این موضوع، ایجاد پاسخ های مناسب به نیازهای مصرف کننده است.
یعنی با فعالیت بیشتر در وبلاگ خود میتوانید برندسازی کنید. برخی از یافته های گزارش CMIs B2C در مورد نحوه محتوا نشان داده است که بازاریابان با استفاده از وبلاگ در مشتریان خود حس وفاداری ایجاد میکنند. 75 درصد دیگر برای افزایش ایجاد محتوای خود بودجه هایی را قرار میدهند که بالاترین مقدار بودجه در سال 2020 بوده است. وبلاگ نویسی یعنی ایجاد حس وفاداری در طول زمان که در کنار آن نام تجاری شما بیش از پیش معروف میشود.
وبلاگ نویسی نوعی سرمایه گذاری است که در طول زمان انجام می گیرد. انتشار یک مقاله و نتیجه گیری از آن زمان زیادی نیاز دارد، حتی نتیجه گیری از مطالبی که در یک روز قرار می دهید ممکن است یک سال به طول بی انجامد.
مطلبی که انتشار مییابد، ابتدا یک شخص چند ساعتی در مورد آن بررسی میکند، تحقیق انجام میدهد و آن را نوشته و منتشر میکند اما زمان بیشتری طول می کشد تا نشر یابد و دیده شود. به عنوان مثال ممکن است شما روزی 50 بازدید اصلی داشته باشید، چند مشترک جدید که به خریدار تبدیل خواهند شد. یک هفته طول خواهد کشید که افراد وبلاگ را به اشتراک گذاشته و آن را با جستجو پیدا کنند و یا از طریق یک لینک آن را به دیگران معرفی کنند.
فروشگاه های اینترنتی که وبلاگ دارند، لینکهای ورودی به سایت آنها تا 96 درصد بیشتر از سایتهای بدون وبلاگ است. 84 درصد کاربران آمریکایی به وبلاگها و استفاده از اطلاعاتی که در وبلاگها ارائه میشود اعتماد دارند. کسانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند و دارای وبلاگ هستند، 70درصد بیشتر از بقیه مشتری کلیدی دریافت میکنند.
65 درصد کاربرانی وقتی محتوای سفارشی یک شرکت در وبلاگ خود را مطالعه میکنند، دید مثبتی از آن شرکت به دست آورده و 65 درصد از کاربران آمریکایی به همین طریق دست به خرید و استفاده از خدمات چنین شرکتی میزنند.
متاسفانه برخی مدیران سایتها به دلایل مختلفی مثل طولانی بودن پروسه جذب مشتری از طریق وبلاگ نویسی، عدم توانایی تولید محتوا، عدم رغبت در پرداخت هزینه برای نویسنده و تولید محتوا و مقالات، دلایل مختلف دیگه از ساخت وبلاگ برای سایت سرباز میزنن. اما غافل از این هستن که آینده ازآن تولید محتوا است و بدون تولید محتوا و صرفا با تمرکز روی تبلیغات نمیشه موفق شد. البته تولید محتوا هم صرفا محدود به محتوای متنی نیست و میشه از طریق انواع محتوای چندرسانهای مثل ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک برای این موارد استفاده کرد. اما موارد ذکر شده بعد از محتوای متنی قرار دارند، چرا که به تنهایی قادر به رفع نیاز هر کاربری نیستند.