فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام
در سالی که گذشت با انتقال فروشگاهی فیزیکی به فروشگاه های اینترنتی و مجازی سوالات زیادی نیز در مورد فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام می شود، با آپدیت جدید اینستاگرام و قابلیتها و امکانات جدیدی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، مانند راه اندازی تگ خرید در اینستاگرام از ما پرسیده میشود که تصمیم گرفتیم امروز مجددا راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی فرکام قصد دارد مقاله ای در مورد چگونگی فعال کردن تگ محصول فروشگاه در اینستاگرام را مورد بررسی جامع قرار دهد. امیدوارم که این مقاله به پیشرفت و نرخ فروش فروشگاه اینترنتی شما و کسب و کارتان کمک کند
سوالاتی که درباره راه اندازی امکان تگ محصولات در اینستاگرام می شود:
فروشگاه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا بتوانید گالری محصولات فیزیکی خودتان را در همان پروفایل تجاری خود، فعال نمایید.
این امکان باعث میشود تا بتوانید در صفحه تجاری خودتان، دقیقاً شبیه به یک وبسایت فروشگاه اینترنتی اما با امکانات بسیار محدودتر عمل کنید، با این کار مخاطبان شما، میتوانند قیمت محصولات را با کلیک بر روی هر محصول تگ محصول (Tag Product) مشاهده کنند و برای خرید آن اقدام نمایند. ضمن اینکه میتوان برای هر محصول یک لینک هدایت فعال نمود و حتّی مخاطب را برای مطالعه توضیحات تکمیلی به صفحه معرفی محصول به سایت فروشگاه اینترنتی شما هدایت شود.
فروشگاه اینستاگرام چیست؟
فعال سازی امکان Tag Product برای فروشگاه اینستاگرام
امکانات فعال کردن تگ محصول فروشگاه در اینستاگرام
باید بگویم که راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی، کمی زمانبر و پیچیده است چرا که شما باید از طریق حساب فیسبوک خودتان و طی کردن مراحل مختلف، این کار را انجام دهید، ضمن اینکه فعال شدن این امکان بر روی حساب کاربری خودتان نیاز به بررسی اینستاگرام دارد و به همین دلیل کمی زمانبر است. پلتفرم اینستاگرام، اطلاعات مربوط به بخش فروشگاه صفحه شما را از داخل حساب فیسبوک شما، دریافت میکند.
ساخت فروشگاه در اینستاگرام، نیاز به یک سری تنظیمات و مقدماتی دارد که باید آن را بر روی صفحه خودتان اعمال کنید. این نکته را هم باید دانست که تنها برای فروش محصولات فیزیکی می توان از این امکان بهره برد و نکته دیگر اینکه تجارت شما باید قوانین اینستاگرام را زیر پا نگذارد.
همچنین کشور شما باید در مکانی باشد که امکان مشاهده و دسترسی به چنین امکانی وجود داشته باشد. در ایران هم این امکان را میتوان استفاده نمود اما متاسفانه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، فعال شدن آن کمی ریسک دارد.
مرحله اول : حال باید مطمئن شوید که آخرین نسخه اینستاگرام را بر روی گوشی خودتان نصب کردهاید. شما باید بتوانید در صفحاتی که این امکان راه اندازی شده است، علامت کیف کوچک کنار تصویر را به خوبی مشاهده کنید.
اگر هنوز حساب اینستاگرام خودتان را تجاری نکردهاید پس وقت آن رسیده که از بخش Setting روی عبارت “Switch To Business Profile” کلیک کرده و حساب خود را به تجاری تغییر دهید.
مرحله دوم : اتصال حساب تجاری فیسبوک خودتان به صفحه اینستاگرام است که باید این کار را از بخش “Linked Accounts” انجام داد.
در اینجا نحوه ایجاد کاتالوگ خالی فیس بوک آورده شده است:
فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام
روی دکمه “+ افزودن” کلیک کنید و “ایجاد یک کاتالوگ جدید” را انتخاب کنید.
ساخت کاتالوگ از طریق فیسبوک در اینستاگرام
برای کاتالوگ خود یک نام انتخاب کنید و نوع کاتالوگ را انتخاب کنید (به عنوان مثال “محصولات”)
ساخت کاتالوگ از طریق فیسبوک در اینستاگرام
در این مرحله باید کاتالوگ محصولات خود را روی پیج تجاری فیسبوک خودتان ایجاد نمایید و محصولات را اضافه نمایید تا بعداً برویم سراغ صفحه اینستاگرام خودمان و از آنجا محصولات را انتخاب نماییم.
در این مرحله باید روی آیکون “سه نقطه” کلیک نمایید و برای شما صفحهای شبیه به صفحه زیر باز خواهد شد. حال باید روی “Tag Product” کلیک نمایید.
حال در این مرحله روی “New Product” کلیک میکنیم و در اینجا میخواهیم یک محصول جدید اضافه کنیم به کاتالوگ فیسبوک خود .
در این مرحله باید بتوانیم محصول خود را اضافه کنیم. اطلاعاتی از قبیل: نام، واحد پولی، توضیحاتی در موردش بنویسید و در نهایت لینک URL ای که می خواهید بعد از کلیک کردن، کاربران وارد آن محصول بشوند را وارد نمایید. توجّه کنید که محصولات شما حتماً باید فیزیکی باشد و امکان فعالسازی تگ پروداکت برای محصولات دیجیتال میسر نمیباشد.
در این مرحله باید منتظر فعال شدن امکان تگ پروداکت باشیم که این امکان ممکن است بین ۱۰ روز تا سه ماه زمان ببرد. اگر اینستاگرام به ایرانی بودن شما مشکوک شود، ممکن است امکان تگ پروداکت را تایید نکند و فروشگاه اینستاگرامی شما فعال نشود تا زمانیکه مسائل تحریم و…. حل شود. زمانی که پیغام فعالسازی در صفحه اینستاگرام نمایش داده شود یعنی امکان تگ پروداکت برای شما فعال شده است و می توانید از این امکان بسیار حرفهای برای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید.
بعد از فعال شدن امکان تگ محصول یک عبارت “Shopping” خواهید دید و می توانید با مراجعه به این بخش محصولات خود را انتخاب نمایید.
در این مرحله محصولی را که نیاز داریم انتخاب میکنیم و سپس آن را منتشر می کنیم.
فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام
الگوریتم گوگل پاندا
در واقع یکی از الگوریتمهای مهم گوگل، الگوریتم گوگل پاندا است که در فوریه ۲۰۱۱ ارائه شد و به بررسی صفحات دارای محتوای کمکیفیت متمرکز دارد. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به بررسی سایتها میکند و برای فاکتورهای مختلف از الگوریتمهای دقیق و به روز کمک میگیرد. در واقع این الگوریتمها به نفع تجربه کاربری واردعمل شده تا بتوانند سایتهای اسپم، کلاهبردار و بیکیفیت را از نتایج جستجو حذف کنند. به دلیل دور زدن قوانین گوگل توسط وب مسترها گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتمهای خود را به روزرسانی میکند تا از تخلف سئوکاران کلاه سیاه جلوگیری کند .
الگوریتم پاندای گوگل را که یکی از مهمترین الگوریتم ها به حساب می آید را به کشاورزی تشبیه کرده اند که در مزرعه محتوا، محتوای بی کیفیت را از بین می برد تا محتوای با کیفیت و ارزشمند جایگزین آن شود. مرزعه محتوا روشی بود که در آن وب مستران با تولید محتواهای زیاد و بی ارزش اقدام به لینک سازی های مخرب می کردند.
الگوریتم گوگل
همواره وب سایت ها و سایت های فروشگاهی بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل که توسط تیم برنامه نویسی شرکت گوگل به روز رسانی می شوند این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی این کارهای غیر اخلاقی را بگیرند.
الگوریتم های گوگل هر یک دارای مقاصد مختلفی هستند ولی در مجموع هدف همگی آنها بصورت کلی انتخاب بهترین وب سایت ها جهت نمایش در صفحه نتایج جستجو برای کاربران است. در این مطلب الگوریتم های گوگل ابتدا به اجمال معرفی شده است که در پست های آتی بصورت کامل هر کدام از آنها تشریح خواهند شد.
شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های موتور جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی مشتریانش است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند سئو گفته می شود.
الگوریتم پاندا یک سیستم رتبهبندی پیچیده است که به سایتهایی که محتوای با کیفیت را تولید میکنند، این امکان را میدهد، که در هنگام نمایش نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. از طرفی دیگر وب سایتهایی که محتوای کم ارزش و بدون کیفیت تولید میکنند، جایی در میان صفحه نتایج گوگل ندارند و آنها را میتوان در قعر صفحات جستجو پیدا کرد. برای کاربران تشخیص صفحات با محتوای نامناسب و بدون کیفیت کار آسانی است، اما در مورد موتورهای جستجو این قضیه کاملا متفاوت است. به همین دلیل الگوریتم پاندا متولد شد.
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پاندا شامل یک فرایند ریاضی و علمی است که بر اساس «سیگنال» های خاص به صفحات امتیاز میدهد. این سیگنالها توسط سیستمهای یادگیری گوگل انتخاب میشوند و کاملاً با کیفیت کلی صفحات وب ارتباط دارند.
بدیهی است که با توجه به روش گوگل، هرگز این سیگنال و معیارها به صورت علنی فاش نشدند. آیا این موضوع باعث حدس و گمانهزنی در مورد روش بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل میشود؟ ما تصور میکنیم انجام این کار منجر به رقابت شدید بین مشاغل، برندها، وبلاگ نویسان و سایر کاربران اینترنت میشود، اما این رقابت تا حد خوبی منصفانه است.
محتوای بیکیفیت که هیچ ارزشی خاصی را به کاربر ارائه نمیدهد، مسلما آزاردهنده ترین جنبه برای کاربران در موتورهای جستجو است و وقتی به یک صفحه وارد میشوید با صرف زمان متوجه میشوید، که به دنبال چیزی فراتر از محتوای آن صفحه هستید.
الگوریتم پاندا، برای پیدا کردن بهترین نتیجه برای شما با این صفحات بدون کیفیت مقابله میکند.
مدتها پیش، سئو به پیچیدگی امروز نبود. فاکتورهای رتبه بندی کمتری وجود داشت و به صفحهها اجازه داده میشد، تنها با اتکا به کلمات کلیدی به بالای لیست بیایند. این ماجرا تغییر کردهاست، اما این موضوع لزوما چیز بدی نیست.
اگر می خواهید با توجه به الگوریتم گوگل پاندا وبسایت و یا محتوای سایت فروشگاهی خود را بهینه سازید، میتوانید به آسانی راهنمای گام به گام طراحی سایت فروشگاهی فرکام را دنبال کنید، اگر با ما همراه شویدمی توانید محتوایی ایجاد کنید که هم از طریق جستجوی ارگانیک و هم از دیدگاه کاربر قابل توجه باشد.
مولفه اصلی هنگام بهینه سازی برای الگوریتم پاندا و دلیل اصلی ایجاد الگوریتم پاندا، محتوای با کیفیت بالا است.
محتوای شما باید ارزش و کیفیت لازم را به کاربر گوگل ارائه دهد، با ارائه این محتوای خوب، نتجه کار خود را خواهید دید. شما همیشه باید به نحوی محتوا تولید کنید، که کاربران تمایل داشته باشند به مطالعه آن ادامه دهند. اگر این کار را نکنید، در رتبههای بالای گوگل جایی نخواهید داشت.
برای توسعه محتوایی که از نظر گوگل پاندا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، باید محتوایی تولید شود که قابل اعتماد و معتبر باشد.
به دنبال این باشید که محتوای صفحه خود را به روشی متخصص مانند، توسعه دهید. همیشه از سطحی پرداختن به عناوین پرهیز کنید … با این کار به نتایجی خوبی نخواهید رسید. به جستجوی عمیق درباره موضوعی که می نویسید، موضوعات اصلی که کاربران به آن علاقهمند هستند را مورد بررسی قرار دهید.
اشتباهی که بسیاری از افراد در وب سایت خود مرتکب می شوند استفاده از محتواهای تکراری است. اگر در وب سایت شما ۱۰ صفحه وجود دارد که یک موضوع و کلمات کلیدی هدفمند را مورد پوشش قرار میدهد، اساسا انگار خود را از منظر جستجوی ارگانیک مجازات کردهاید و با این کار از رده بندی خارج خواهید شد.
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما در نوع خود منحصر به فرد هستند. با این کار قدرت بیشتری به هرکدام از صفحات منتقل شده و فرصت برای قرار گرفتن در رتبههای اول، بالا میرود.
املای غلط کلمات، عدم استفاده از قواعد دستور زبان و علائم نگارشی بیشتر از هر چیز دیگر باعث بی کیفیت شدن محتوای شما میشود. هرکدام از ما به عنوان کاربر محتوای یک سایت را بر اساس کیفیت مورد بررسی قرار میدهیم، گوگل نیز همین رویه را دنبال میکند.
اطمینان حاصل کنید که دستور زبان شما درست است و محتوایی تمیز، واضح و با کیفیتی بالا ارائه میدهید، و با سبک و لحنی که مناسب موضوع شما است، محتوا را منتشر کنید. اگر لحن شما مناسب باشد و مورد توجه کاربران قرار بگیرد و آنها در نتیجه زمان بیشتری در سایت شما صرف کنند، توجه گوگل نیز به شما جلب خواهد شد.
هنگام تهیه محتوا، مالکیت آن را به دست آورید، و مطمئن شوید که کاربر متوجه شود که این مطلب از قلب کسب و کار، پروژه یا روح شما بیرون آمده است. این موضوع شاید افراطی به نظر برسد، اما همین کار تفاوت، ایجاد میکند.
اگر به دنبال موفقیت واقعی ارگانیک هستید، باید به جزئیات ریز از محتوای صفحه خود توجه کنید تا از عملکرد آن به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید. تمدن رم نیز در یک روز ساخته نشده است و مطالب نیز نباید با عجله نوشته شوند.
بهبود اعتبار یک وب سایت یک اقدام کیفی کلیدی است که از طریق الگوریتم پاندا باعث افزایش بازدید کلی می شود. گوگل هم مرجع صفحه شما و هم مرجع دامنه شما را در نظر میگیرد و همین موضوع باعث ایجاد رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل میشود. اگر سایتهای دیگری در سراسر وب به مطالب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما از نظر گوگل بالاتر خواهد رفت.
اگر میخواهید در رتبههای بالا باقی بمانید، مطالب خود را مجدد مرور کنید و با توجه به اطلاعات جدید و با کلمات کلیدی بهتر آنها را بهینه کنید. مهم ترین رقبای شما در حال انجام این کار هستند، پس چرا شما مطالب خود را بروز نمیکنید؟
برای داشتن بهترین نتیجه درمورد الگوریتم پاندا، محتوایی کامل و جامع با توجه به تمام اصول تهیه کنید. محتوای بدون کیفیت بزرگترین دشمن گوگل پاندا است. بنابراین از انجام این کار خودداری کنید.
شما همیشه باید مطالب را به شکلی جذاب بنویسید. و اطلاعاتی جالب و عمیق را در سراسر مقاله ارائه کنید. این امر همچنین به شما کمک میکند بک لینک دریافت کنید، اشتراک پذیری محتوا و غیره را افزایش دهید. این موضوع مثل یک گلوله برفی عمل میکند و هرچه جلوتر میرود، موفقتر میشود و بر سایر عوامل سئو در سایت شما نیز تاثیر مثبت میگذارد.
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با عباراتی که کاربران جستجو میکنند، تطابق داشته باشد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که رتبه بالایی دارند، باعث جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما میشود. در عناوین، تیتر هرکدام از مطالب، متا دیتا، آدرس صفحه، و محتوای داخل صفحه از این کلمات استفاده کنید. اما از افراط دوری کنید، چرا که ممکن است مورد مجازات از طرف الگوریتم پاندا قرار بگیرید.