گروه نرم افزاری فرکام

گروه نرم افزاری فرکام یکی از تخصصی ترین شرکت های طراحی و برنامه نویسی

گروه نرم افزاری فرکام

گروه نرم افزاری فرکام یکی از تخصصی ترین شرکت های طراحی و برنامه نویسی

چطور به سایت فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟

چطور به سایت فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟

چطور به سایت فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟ 

چطور به سایت فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟

چطور از سایت فروشگاه اینترنتی خرید مطمعن و امن داشته باشم ؟ چطور در اینترنت به خرده فروشان اعتماد کنیم و در دام دسیسه های کلاهبرداری نیافتیم؟ هر روز میلیون ها نفر بدون هیچ گونه مشکلی در اینترنت خرید می کنند. با داشتن کمی شجاعت و دانش، شما می توانید از ایجاد مشکلات مربوط به تجارت الکترونیکی جلوگیری نمائید.
اگر می‌خواهید از یک سایت فروشگاه اینترنتی محصولی را خریداری نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت فروشگاهی اطمینان کسب کنید تا بتوانید در خرید به آن سایت اعتماد نمایید.

با فروشندگان مطمئن و معروف فروشگاه اینترنتی معامله کنید:

• فروشندگان اینترنتی - فروشگاه اینترنتی دارای اعتبار را انتخاب کنید. مخصوصاً زمانی که از اشخاص خاصی خرید می کنید.
• در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.
• فقط با بازدید از وب سایت افراد یا شرکت ها در مورد آنها قضاوت نکنید.
• وقتی که در حال خرید از شرکت های خارجی هستید، به طور خاص خیلی حساس باشید.
• سیاست فروشندگان در حفظ حریم شخصی و بازپرداخت مبلغ کالا را بررسی نمائید.
• از روش های مناسب و ایمن برای پرداخت پول در اینترنت استفاده کنید تا در صورت عدم تحویل کالا از اطلاعات مالی و بانکی شما تا حدی محافظت شود.

از یک وب سایت فروشگاه اینترنتی مطمئن استفاده کنید.

ارزیابی اعتبار فروشگاه اینترنتی به وسیله نماد اعتماد الکترونیک

ای نماد و اعتبار فروشگاه اینترنتی ای نماد و اعتبار فروشگاه اینترنتی


نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های اینترنتی حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.
برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.
روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.
پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

داشتن بالاترین رتبه در الکسا

داشتن بالاترین رتبه در الکسا داشتن بالاترین رتبه در الکسا

رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاه اینترنتی است.
یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.
در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.
جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.
دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.
برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo الکسا، این کار را انجام دهید.
توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

داشتن صفحه تماس با ما

یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و فروشگاهای اینترنتی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

برخورداری از گواهینامه SSL

 گواهینامه SSL و اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی گواهینامه SSL و اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی


فروشگاه‌هایی اینترنتی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.
وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی اینترنتی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS به سایت دسترسی داشته باشید‌.

ظاهر مناسب و کیفیت سایت

اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.
هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

شبکه‌های اجتماعی

فروشگاه اینترنتی و شبکه های اجتماعی

فروشگاه اینترنتی و شبکه اجتماعی

این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.
بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

• اطمینان حاصل کنید که از یک وب سایت مطمئن برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود استفاده می کنید. در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر خود به دنبال نشانه ای از قفل (Padlock) باشید و اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با (https://) آغاز می شود.
• اگر شما از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده می کنید و وب سایت اینترنتی فروشگاه از جدیدترین تکنولوژی امنیتی مانند نسخه جدید و معتبر شناسه امنیتی SSL استفاده می کند، ممکن است وقتی که از یک وب سایت مطمئن بازدید می کنید، نوار آدرس شما سبز شود.
• اگر اخطاری در ارتباط با شناسه امنیتی سایت دریافت کردید، خیلی حساس و محتاط باشید. در هر حال، قفل (Padlock) نشانه ای دقیق از وجود امنیت در سایت نیست و هیچ ارتباطی با اصول اخلاقی مورد استفاده صاحبان سایت ندارد.
• بر روی قفل (Padlock) کلیک کنید تا بتوانید ادعای فروشنده در مورد هویتش را ببینید و بررسی کنید که آیا شناسه امنیتی آنها در آدرس درست و واقعی ثبت شده است یا خیر.
• اطلاعاتی که توسط قفل (Padlock) روی صفحه ظاهر می شود، نباید شما را فریب دهد. برای صاحبان اصلی سایت کپی کردن تصویر یک قفل (Padlock) کار آسانی است. شما باید به دنبال قفلی (Padlock) باشید که در پنجره اصلی خود مرورگر وجود دارد.

از دسیسه  کلاهبرداران اینترنتی بر حذر باشید

از دسیسه  کلاهبرداران اینترنتی بر حذر باشید

از دسیسه  کلاهبرداران اینترنتی بر حذر باشید


• اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.
• از طرح های کار در خانه که وعده می دهند به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و هیچ وقت هزینه ای نپردازید، اجتناب کنید.
• از شرکت های معتبر خرید کنید.
• به شدت از هر چیزی که در پیام های ناخواسته یا هرزنامه ها (Spam) ارائه و تبلیغ می شود، اجتناب و دوری کنید.

فروش آنلاین

فروشگاه آنلاین - فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین - فروشگاه اینترنتی


اگر شما شرکتی دارید که بخش فروش آنلاین دارد،:
• مشتریان و عرضه کنندگان جدید را از طریق اطلاعات منتشر شده در مورد آنها (مانند شماره تلفن یا آدرس) شناسایی کنید.
• قبل از ارسال هر نوع کالایی به صورت نسیه، گزارشی از وضعیت اعتباری مشتریان خود تهیه کنید.
• شرکت های تجارت الکترونیک در قبال هر نوع کلاهبرداری از کارت های اعتباری مسئول هستند. (مگر آن که آنها از خدمات Verified by Visa (شرکت های تایید شده توسط Visa) یا MastercardSercurecode (کد امنیتی Mastercard) استفاده کنند. این سیستم ها از شرکت ها در برابر اتهامات کلاهبرداری، حمایت می کنند.)
• استفاده از سیستم های بررسی هویت و اعتبار آدرس (AVS) و شماره امنیتی کارت (CSC) می تواند به گونه ای موثر خطرات تقلب و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را کاهش دهد.

سخن پایانی

سعی کنید به هر سایتی اعتماد نکنید. دقت کنید و با دید باز اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت از فضای اینترنت برای خرید یا فعالیت استفاده کنید.


امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی

امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی

امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی فرکام در واقع طراحی یک سایت عادی با قابلیت های مربوط به خرید آنلاین و ارائه محصولات می باشد از همین رو در این بخش امکانات و قابلیت های کلی یک سایت را بررسی نکرده و تنها به قابلیت های فروشگاهی می پردازیم.

مشاوره طراحی سایت فروشگاهی

مشاوره طراحی سایت فروشگاهی مشاوره طراحی سایت فروشگاهی

یک فروشگاه اینترنتی برای موفقیت در فضای اینترنت و کسب محبوبیت میان مشتریان نیازمند فاکتورهایی مشخص و امتحان شده می باشد که مهمترین آنها عبارتند از دسترسی های آسان، سرعت بالای سایت، کاربری آسان، زیبایی گرافیکی و تصاویر مناسب، امکانات سایت فروشگاهی و اعتماد سازی عمومی.

امکانات سایت فروشگاه اینترنتی

  • تعریف بی نهایت محصول بصورت ساده یا متغیر
  • دسته بندی و برچسب گذاری محصولات جهت ایجاد مسیرهای دسترسی آسان
  • دسته بندی و برچسب گذاری محصولات جهت ایجاد مسیرهای دسترسی آسان
  • بارگذاری تصویر شاخص، گالری تصاویر، اطلاعات جانبی محصول، مشخصات فنی
  • تعریف محصولات متغیر و گزینه های انتخابی گوناگون برای هر محصول که بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهند بود، مانند رنگ، سایز و …
  • قیمت گذاری محصولات و اعمال تخفیف بر روی هر محصول بصورت جداگانه و با قابلیت زمان بندی دوره ای
  • نمایش پرفروش ترین محصولات، محصولات ویژه، پیشنهادات ویژه، محصولات دارای تخفیف
  • نمایش محصولات مرتبط بصورت اتوماتیک یا با انتخاب مدیر
  • نمایش محصولات تکمیلی در پروسه خرید محصول، بعنوان مثال هنگام خرید یک لباس ورزشی محصولات دیگر مانند کفش و جوراب مناسب آن پیشنهاد میگردد.
  • عضویت آسان کاربران در سایت
  • مشاهده و انتخاب محصولات جهت افزودن به سبد خرید و یا حذف آنها
  • انتخاب روش های پرداخت گوناگون شامل کارت به کارت، پرداخت آنلاین و پرداخت در محل
  • انتخاب روش های گوناگون ارسال شامل، پست، تحویل در محل و پیک
  • مشاهده و پیگیری خرید های انجام شده در سایت
  • استفاده از کوپن های تخفیف ارائه شده توسط سایت هنگام خرید
  • افزودن محصولات به لیست علاقه مندی های خود جهت خرید آن در مراجعات بعدی به سایت
  • ارسال دیدگاه وامتیاز دهی به هر محصول (نظرات افرادی که محصول را خریداری کرده اند مشخص خواهد بود)
  • جستجو در محصولات براساس نام و دسته بندی های تعریف شده
  • عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت
  • امکانات فروشگاهی و پنل مدیریت
  • قابلیت مدیریت روش های حمل و نقل محصولات
  • قابلیت تعیین مالیات برای محصولات شامل مقدار ثابت یا ارزش افزوده
  • امکان گزارش گیری بر اساس متد و روش های مختلف : گزارش گیری نوع محصول ، دسته بندی ، بازه زمانی ، فروش ، تخفیف ها ، و..
  • مدیریت موجودی کالا ها و غیرفعال کردن خرید برای کالاهای تمام شده
  • اخطار و ارسال ایمیل و به مدیر سایت در صورت پایان یافتن موجودی هر کالا
  • نمایش گزارش ها به صورت نمودار های گرافیکی
  • مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها
  • قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری
  • قابلیت مدیریت و تعریف کوپن های تخفیف مانند درصد تخفیف، میزان تخفیف، ارسال رایگان در شرایطی مانند
  • حداقل میزان خرید مشتری، بازه های زمانی مشخص و مناسبت ها، دسته بندی خاصی از محصولات و یا
  • کدهای عمومی همراه با ایجاد محدودیت استفاده ، تعداد ، کاربران ، تاریخ و…
  • سیستم مدیریت درگاه های پرداخت بانکی
  • مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها
  • قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری

امکانات تکمیلی سیستم فروشگاه اینترنتی

این قابلیت ها بصورت پیش فرض نبوده و در هر سیستمی کارایی ندارد بلکه با توجه به نیاز مشتری و زمینه کاری آنها پیشنهاد و اجرا میگرد، افزودن هریک از این سیستم ها به سایت پایه نیازمند برآورد زمان و هزینه خواهد بود.

جستجوی سریع در فروشگاه اینترنتی

در این سیستم کاربر با وارد کردن عبارت مورد نظر خود و بدون تغییر صفحه به سرعت لیستی مرتبط از محصولات را دریافت میکند. سرعت کار با این سیستم بسیار بالا بوده و موجب افزایش کاربری سایت میگردد.

فیلتر کردن نتایج

پس از انتخاب دسته بندی مشخص و با گردش در محصولات سایت فروشگاهی، کاربران گزینه های مختلفی جهت فیلتر کردن نتایج جستجو مشاهده میکنند. در این سیستم کاربر میتواند بعنوان مثال، محصولات موجود در سایت را براساس قیمت، سایز ، رنگ و برند فیلتر کرده و نتایج مورد نظر خود را سریعا دریافت کند.

مقایسه محصولات در سایت فروشگاهی

کاربران گزینه های نهایی خود را انتخاب کرده و در یک صفحه به مقایسه ویژگی های آنها با یکدیگر میپردازند. در این سیستم کاربران امکان حذف و یا افزودن گزینه های جدید را نیز خواهند داشت.

پیشنهاد کادوپیچی

پس از طی کردن مسیر خرید و در هنگام پرداخت پیشنهادات گوناگونی شامل کادوپیچی، بسته بندی، کارت پستال و … به مشتریان ارائه میگردد که با انتخاب هرکدام هزینه مشخصی به مجموع سفارش آنها افزوده میگردد.

نمایش سریع در فروشگاه اینترنتی

در این سیستم کاربران هنگام گردش در سایت و دسته بندی ها با کلیک بر روی گزینه مشاهده سریع اطلاعاتی مختصر از محصول و قیمت آن بصورت پاپ آپ مشاهده کرده و میتوانند بدون ورود به صفحه خود محصول به سبد خرید خود اضافه نمایند.

اتصال سیستم نظرات به سیستم ستاره دهی گوگل

موتور جستجوی گوگل ساختار های مشخصی برای نمایش ستاره ها و نظرات مشتریان در نتایج جستجوی خود دارد. در این سیستم بخش نظرات و امتیازدهی کاربران متناسب با این ساختار ایجاد شده و در نتایج جستجو نیز امتیاز محصول و تعداد نظرات نمایش داده میشود.

منوی ویژه

در این سیستم منوی سایت علاوه بر نمایش دسته بندی ها با صفحات مختلف در منوی سایت قابلیت گذاشتن تصویر،نقشه،فرم و آگهی نیز وجود دارد.


مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه شاهد آن هستیم که فروشگاه اینترنتی که یک کسب و کار الکترونیکی رسمی برای خود دست و پا کرده اند در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است.

به گزارش دریچه فناوری طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فرکام؛ خرید اینترنتی مقوله ای است که در عرض چند سال اخیر به صورت آهسته و تدریجی جای خود را در میان کاربران حرفه ای ایرانی باز کرده است. مسلما با مشکلاتی که به خاطر قطعی و وصلی اینترنت یا سرعت کند آن همیشه در ایران وجود داشته است، هیچ گاه مردم ایران نتوانسته اند به صورت کامل به سیستم های خرید از فروشگاه های اینترنتی اطمینان داشته باشند.

گذشته از مشکل اینترنت، بحث امنیت هم همیشه مطرح بوده است و بسیاری از افراد از این ماجرا واهمه داشته اند که مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیک، فاش شده و دست افراد نا اهل بیفتد. با تمامی این مشکلات باز هم افرادی بوده اند که به سراغ این نوع از خریدها رفته و باعث ایجاد رونق در فروشگاه های آنلاین شده‌اند. به گونه ای که امروزه شاهد آن هستیم که تعداد این فروشگاه ها که یک کسب و کار الکترونیکی رسمی برای خود دست و پا کرده اند در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است.

به دلیل همین استقبال کاربران و فعالان این عرصه بوده که مدیران کشور سعی بر این داشتند به گونه ای رسمیت بیشتری به این دسته از کسب و کارها ببخشند و در کنار آن باعث ایجاد امنیت بیشتری در فضای کسب و کار الکترونیک کشور شوند. حتما تا به حال نام (نماد الکترونیکی) یا (ای نماد) به گوش شما هم خورده است. در حال حاضر اگر شما تصمیم داشته باشید که کار اینترنتی برای خود به راه بیندازید و خرید و فروشی را از طریق این بستر انجام دهید باید یک تاییدیه داشته باشید.

نماد اعتماد الکترونیکی در حقیقت یک اعتبار یا نشانه است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است به عنوان یک تاییدیه یا مجوز به فروشگاه های اینترنتی داده می شود. هر فروشگاهی که صاحب نماد الکترونیکی باشد به طور حتم می تواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند زیرا با وجود این نماد مردم هم آسان تر می توانند به آن فروشگاه اعتماد داشته باشند. به این ترتیب حداقل این طرز فکر وجود خواهد داشت که روند فعالیتی این وب سایت و مشخصات مالک آن یک بار توسط یک سازمان رسمی مورد بررسی قرار گرفته است و اگر قرار به انجام یک اقدام خلاف وجود داشته باشد، کار برای پیگیری رسمی بسیار آسان تر خواهد بود. این ها را گفتیم تا بدانید که روند انجام کار اینترنتی یا به راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک در ایران به صورت کلی با سال های قبل تفاوت پیدا کرده است.

در حال حاضر تعداد افرادی که این دسته از کسب و کارها را جدی می‌گیرند بسیار بیشتر از گذشته شده است و گذشته از این مورد، مردم هم تمایل بیشتری پیدا کرده اند که بسیاری از کارهای خود را از طریق بستر آنلاین انجام داده و در کوچه و خیابان سرگردان نشوند. تعداد فعالان این عرصه هم به نسبت بیشتر شده است و شاید شما همین امروز یکی از افرادی باشید که یک ایده نوین به ذهنتان برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می رسد. باید بدانید که برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی که به نوعی مجوز فعالیت و کار شماست، به چه ترتیبی باید وارد عمل شوید. در موضوع ویژه این هفته شما را بیشتر با مباحث مربوط به نماد الکترونیکی آشنا خواهیم کرد.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

همان طوری که گفتیم در حال حاضر برای فعالیت یک سایت تجاری در کشور و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، لازم است که بر نحوه فعالیت این دسته از پایگاه ها به صورت کامل نظارت شود تا اگر اشتباهی از جانب آن ها رخ داد، امکان پیگیری به آسانی وجود داشته باشد. تا قبل از این به دلیل ثبت نشدن پایگاه های الکترونیکی تجاری و فروشگاه های مجازی در کشور و نداشتن مجوز این وب سایت ها از طرف ارگان های رسمی، هیچ آمار دقیقی از میزان و نحوه تخلفات و اشتباهات صورت گرفته در فضای اینترنت خرید و فروش کشور وجود نداشت. به همین دلیل هم مسئولان و مدیران آگاه برای بالا بردن امنیت فضای تجارت مجازی، به پایگاه هایی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند نماد اعتماد و پروانه کسب ارائه می کنند.

در مورد این نماد باید بدانید که در حال حاضر نمادها به دو گونه مختلف هستند. در دسته اول نماد دائم یک ستاره قرار می گیرد. البته تا سال گذشته یک نوع نماد دیگر با نام نماد موقت هم وجود داشت که پس از آن این سبک از نماد به نماد دائم یک ستاره تبدیل می شد. در حال حاضر برای گرفتن نماد دائم یک فرآیند جداگانه در جریان خواهد بود که بر اساس آن پروسه بررسی فروشگاه شما جهت دریافت نماد دائم آغاز خواهد شد. اگر تمایل دارید که این نماد را داشته باشید باید بدانید که گرفتن نماد دائم نیاز دارد که مجموعه ای از معیارها بررسی شود و در این مرحله کار شما بسیار مشکل خواهد بود. در مرحله دوم هم نمادی با عنوان نماد دائم دو ستاره قرار می گیرد.

اگر بخواهیم این نماد را با نماد مرحله قبل مقایسه کنیم، باید بگوییم که فرآیند اعطای نماد دائم دو ستاره از نظر بررسی معیارها دقیقا مشابه و مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. اما تنها تفاوتی که در این میان دیده می شود این است که برای دریافت نماد دائم دو ستاره فروشگاه شما الزام دارد که گواهی امنیت SSL را در وب سایت فروشگاه آنلاین نصب داشته باشد. اگر شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی دارید باید بعد از انجام اقدامات و مراحل اولیه و رعایت کردن پیش نیازها، به فکر گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی باشید، برای گرفتن این نماد می توانید به سایت نماد اعتماد وارد شده و برای ثبت نام اقدام کنید. اگر برای گرفتن نماد اعتماد دائم دو ستاره تمایل دارید باید به منظور مبادله امن اطلاعات بین کاربران و سامانه، از درگاه امن SSL برای مبادله اطلاعات استفاده کنید و برای دریافت گواهی امنیت SSL هم اقدام کنید.

چرا نماد باعث ایجاد اعتماد می شود؟

مسلما یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت الکترونیک همین است که اعتماد و اطمینان کافی در میان کاربران خدمات الکترونیکی وجود داشته باشد. اگر یک خریدار بخواهد به کسب و کارهای اینترنتی اعتماد پیدا کند، باید خیالش از چند مورد راحت باشد. اول این که مالک کسب و کار شناسایی و امکان مراجعه به آن در صورت بروز اشکال وجود داشته باشد.

دوم این که بداند اطلاعات کالاها یا خدمات ارائه شده در وب سایت کامل و صحیح هستند و این که یک گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد. مواردی مانند واضح بودن روند برگرداندن یا تعویض کالا و پس گرفتن پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران و در نهایت وجود امنیت کافی وب سایت برای انجام تراکنش های مالی باعث می شود که تایید یک موسسه و مرکز ملی اعتماد ضروری به نظر برسد. به این ترتیب اگر تمامی این موارد توسط یک موسسه ملی مورد تایید قرار بگیرد، مردم می توانند با خیالی آسوده از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند.

مطالعات و تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده، نشان دهنده این امر است که اگر کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه یا مرکز ثالث معتبری مورد تایید قرار بگیرد، بیشترین تاثیرگذاری را در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی خواهد داشت. در چنین حالتی خریدار احساس امنیت کامل دارد و حتی اگر از اطلاعات شخصی او سوءاستفاده شود، باز هم می تواند برای شکایت از طریق مراجع قانونی به آسانی اقدام کند. در ایران هم که این کار به عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است تا مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را به عهده بگیرد.

هدف اصلی ار اعطای نماد الکترونیکی

دریافت مجوز برای فروشگاه اینترنتی

دریافت مجوز برای فروشگاه اینترنتی


هدف اصلی از اعطای این نماد به دست آوردن اعتماد مردم و قانونمند کردن فعالیت کارهایی است که به صورت اینترنتی انجام می شود. باید بدانید که نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در بالای سایت هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن ها مورد تایید قرار گرفته است. مسلما سازمان دهی سایت های تجاری کشور یک گام بسیار موثر و کارآمد برای ایجاد فضای تجارت الکترونیک در کشور خواهد بود.

خریداران هم باید با جست وجو در فهرست وب سایت های موردتایید، از صحت ( نماد اعتماد الکترونیکی) که در بالای سایت ها می بینند، اطمینان حاصل کنند زیرا این امکان هم وجود دارد که متخلفانی این نماد را به صورت جعلی در وب سایت خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد خریداران را به سمت خود جلب کنند اما باید بدانید که این نماد قابل کلیک خواهد بود و بعد از کلیک روی آن صفحه ای برای شما باز می شود، که شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه آنلاین را به شما نشان خواهد داد.

10 پله برای آماده سازی نرم افزار CRM

10 پله برای آماده سازی نرم افزار CRM 

10 پله آماده سازی نرم افزار CRM، اگر به دنبال ابزاری تند و فرز، چابک و پر شتاب جهت بهینه سازی ارتباط با مشتری، مشتری مداری، رضایت مشتری و فرایندهای فروش وارتقا سیستم  مدیریت بازاریابی و افزایش فروش هستید گروه نرم افزاری فرکام با ایجاد فضایی امن برای نگهداری و استفاده از اطلاعات سازمانی طراحی شده ، نرم افزارمدیریت یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری فرکام،  crm فرکام را به شما پیشنهاد میدهد.

مهمترین کارایی اصلی نرم افزار crm 

"]10 پله برای آماده سازی نرم افزار CRM

10 پله برای آماده سازی نرم افزار CRM[/caption]

اکثر مدیران از فراموشی تماسهای بعدی با مشتری شاکی هستند تماس اولیه با مشتری در شرکتها به خوبی انجام می شود ولی مسلما قطعی کردن فروش و مجاب کردن مشتری به خرید نیاز به پیگیری های بیشتری دارد که فراموش کردن تماس بعدی مساوی است با از دست دادن یک فرصت فروش

مدیران فروش بارزترین دلیل برای خرید نرم افزار CRM را یادآوری پیگیریهای بعدی مشتری میدانند.

نرم افزار CRM با فراهم کردن محیطی زمانبندی شده همه پیگیریها را جلوی چشمتان قرار می دهد پیگیری مشتریان هرگز فراموش نمی شوند، همواره جلوی دیدگان شما  هستند.

آماده سازی یک سیستم CRM که با عث ارتقاء عملکرد سیستم کاری شما شود چیزی بیشتر از نصب یک نرم افزار CRM و اختصاصی سازی کردن آن می باشد. آماده سازی نرم افزار crm در یک سازمان به صورت موفق و موثر نیازمند تحلیل سیستم بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش و همچنین تعیین اهداف و برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی ان در سازمان می باشد.

10 پله برای آماده سازی نرم افزار CRM فرکام (مدیریت ارتباط با مشتری)

1- مشخص کنید چرا سازمان شما به crm نیازمند است.

در مرحله اول باید شناسایی کنید به چه دلیلی لازم است که CRM در سازمان شما آماده سازی شود و قرار است CRM چه نیازهای را برآورده نماید.

2- انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب و تحقیق درباره نرم افزارهای CRM مختلف 

  • بعد از شناسایی نیاز های سازمان باید درباره نرم افزار CRM موجود در بازار تحقیق شود و مشخص کنیم هریک از فروشندگان crm چه امکاناتی را در اختیار ما قرار خواهد داد. اطلاعاتی که درباره هریک از نرم افزار های CRM موجود در بازار باید کسب کنیم شامل موارد زیر است.
  • این نرم افزار CRM چقدر قدرتمند است (چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد)
  • تجربه کاری فروشنده نرم افزار (سوابق کاری و تجربه های که فروشنده Crm در شرکت های مختلف داشته است)
  • سطح اگاهی پرسنل فروش و میزان آماده شدن Crm در داخل سازمان ارائه دهند خدمات اماده سازی Crm
  • چشم اندازه شرکت فروشنده
  • مشتریان سابق و سطح رضایت آنها

3- اماده سازی نرم افزار CRM مطابق شیوه کسب و کار

معمولا سیستم های CRM باعث ایجاد تغییر در شیوه کسب و کار شما می گردد. قبل از اماده سازی نرم افزار Crm لازم است روندکاری خود را تجزیه و تحلیل نمایید و هر گونه کم و کاستی را برطرف نمایید و شیوه کسب و کار خود را بهبود بخشید.سپس مطمئن شوید در نرم افزار سی آر ام که انتخاب نموده اید این امکان را دارید که شیوه کسب و کار خود را پیاده سازی نمایید.

4- ایجاد قاعده برای ارزیابی

یک قاعده برای ارزیابی منافع ایجاد شده توسط نرم افزار CRM در شرکت خود ایجاد کنید و به صورت مداوم آن را ارزیابی نمایید و در هر مرحله مشخص کنید تا چه اندازه به اهداف خود دست یافته و به چه اهدافی باید دست یابید.


نرم افزار CRM  

نرم افزار سی ار ام

5- مشخص کنید چه واحدهای باید به نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند.

مشخص کنید که چه واحد ها و کاربرانی قرار است از نرم افزار CRM استفاده کنند و هر کدام باید به چه بخش های از نرم افزار CRM برای پیش برد اهداف سازمانی خود دسترسی داشته باشند.

6- اختصاص یک بودجه واقع بینانه برای آماده سازی نرم افزار CRM

قبل از آماده سازی نرم افزار CRM در سازمان خود به صورت واقع بینانه و براساس منافع و انتظاراتی که از آماده سازی CRM دارید بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید. توجه داشته باشید آماده سازی CRM در سازمان درصورتی که به صورت درست و اصولی انجام شود هزینه نیست و یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

7- آماده سازی نرم افزار CRM را به صورت پله پله انجام دهید

بعد از شناسای نیازهای خود آنها را اولویت بندی نماید و بر اساس نیاز خود اقدام به آماده سازی crm به صورت پله پله در سازمان خود نمایید توجه داشته باشید که CRM یک بخش پویا و فعال در سازمان شما ست و نیازمند رشد و ارتقاء می باشد.

8- یکپارچه سازی با سایر نرم افزار ها

قبل از آماده سازی نرم افزار CRM مشخص نمایید که آیا تمایل دارید در حال حاضر و یا در آینده سیستم CRM با سایر سیستمهای موجود در سازمان شما مانند سیستم حسابداری و یا سیستم منابع انسانی یکپارچه گردد و یا خیر. درباره نحوه یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سایر نرم افزارها با فروشنده صحبت نمایید و از روند انجام کار آگاه گردید.

9-آماده سازی و استقرار CRM در سازمان با نگرش بالا به پایین

تامین نیازهای مدیریت از بالا به پایین، با استراتژی و طراحی یک برنامه نوآورانه، همواره منجر به سطح بالاتری از موفقیت می‌شود.

10- آموزش پرسنل در سطوح مدیریت و کاربری

یکی از مراحل مهم در آماده سازی crm آموزش مدیران و پرسنل می باشد. بدون آموزش مدیران و کاربران و اصلاح رفتار و عملکرد آنها امکان آماده سازی crm در هیچ سازمانی وجود نخواهد داشت.

نرم افزار CRM فرکام چگونه آماده سازی می شود؟

ده پله برای آماده سازی نرم افزار CRM

ده پله برای آماده سازی نرم افزار CRM[/caption]

بعد از خرید نرم افزار CRM فرکام توسط مشتری، فرآیند آماده سازی نرم افزار CRM فرکام توسط کارشناسان شرکت نرم افزاری فرکام آغاز می شود.

آماده سازی نرم افزار CRM فرکام شامل مشاوره تخصصی، نصب، راه اندازی، استقرار و آموزش گام به گام و جواب گویی به پرسش کاربران، آموزش استفاده از راهنمای آنلاین نرم افزار CRM فرکام و سیستم پشتیبانی تیکتینگ برای پاسخگویی سریعتر به مشتریان است.



امکانات نرم افزار صندوق فروشگاهی

امکانات نرم افزار صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی یک دستگاه مکانیکی یا الکترونیکی برای محاسبه و ثبت خرید و فروش معاملات، و یک کشو پیوست شده برای ذخیره پول نقد است. همچنین صندوق پول شمار یک قبض رسید برای مشتری چاپ می‌کند.

در دنیای امروز، تنوع خدمات و محصولات ارائه شده، شرطی لازم برای دیده شدن و رشد کردن کسب و کارها است. این تنوع بالا باعث ایجاد نیازهایی مانند مدیریت موجودی کالاها، مدیریت قیمت محصولات و سرعت در پاسخگویی به مشتریان برای صاحبان کسب و کار شده است. صندوق فروشگاهی، راهکاری مناسب برای پاسخ به این دست از نیازهای فروش بهینه در اصناف و مشاغل مختلف است.

اما صندوق فروشگاهی بدون بهره‌گیری از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب، کارایی نخواهد داشت. نرم افزار صندوق فروشگاهی فرکام با هدف یکپارچه کردن فروش و مدیریت موجودی و قیمت کالاها طراحی شده است. این نرم افزار با درنظر گرفتن نیازهای مختلف هر کسب وکار و صنف، قابلیت های متفاوتی را با هدف مدیریت محصولات برای کاربران خود مهیا کرده است.

نرم افزار صندوق فروشگاهی فرکام با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، امور مالی و حسابداری فروشگاه‌های کوچک و متوسط را به سادگی مدیریت می کند.

امکانات نرم افزار صندوق فروشگاهی فرکام

  1. مدیریت کالاها و انبارها
  2. مدیریت مشتریان و طرف حسابها
  3. مدیریت بانک ها و صندوق ها
  4. صدور فاکتور
  5. دریافت و پرداخت
  6. مدیریت امور بانکی
  7. امور حسابداری و مالی
  8. مدیریت کاربران
  9. مدیریت سیستم
  10. صندوق فروشگاهی فرکام، مطابق با قوانین مالیاتی اصناف

امکانات دیگر نرم افزار صندوق فروشگاهی

نرم افزار صندوق فروشگاهی فرکام  که بر روی تمامی سامانه‌های مکانیزه فروشگاهی نصب می شود، تاییدیه‌های سازمان امور مالیاتی را داراست. این نرم افزار تمامی نیازهای مودیان مالیاتی را از هر لحاظ تحت پوشش قرار داده و امکان ثبت خرید و فروش کالا، انبارداری (موجودی کالا) و حسابداری جهت ثبت هزینه های صاحبان مشاغل را نیز تامین می‌کند.

صندوق فروشگاهی فرکام قابلیت هایی از قبیل تهیه خروجی براساس استاندارد ارائه شده توسط سازمان امورمالیاتی شامل گزارش سه ماهه خرید و فروش، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و …، قابلیت محاسبه خودکار مالیات بر ارزش افزوده و عوارض با توجه به نوع کالا و خدمات و درج در فاکتور فروش را دارد و برای صنوف و کسب و کارهای مختلف سفارشی سازی شده است.

شرکت نرم افزاری فرکام

مشاغلی که نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی فرکام پوشش میدهد!

شرکت نرم افزاری فرکام  تاکنون توانسته طیف وسیعی از نرم افزارهای حسابداری، مالی و مدیریتی از جمله نرم افزار فروشگاه ساز طلایی فرکام، ماژول صندوق فروش فروشگاه ساز نقره ای فرکام، نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی، ماژول همکاری در فروش نرم افزار فروشگاه ساز فرکام، نرم افزار فروشگاه ساز نقره ای فرکام، حقوق دستمزد ، نرم افزار انبارداری ، نرم افزار خزانه داری ، نرم افزار فروش و بازرگانی ، نرم افزار بازرگانی خارجی ، نرم افزار تولید و بهای تمام شده، نرم افزار ارتباط با مشتری CRM، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه ساز، سامانه پیام کوتاه، نرم افزار تسهیلات، نرم افزار باشگاه مشتریان، اپلیکیشن سازمانی،حسابداری موبایل و تبلت، حسابداری تحت وب، نرم افزار صندوق فروشگاهی ویندوزی و اندرویدی، نرم افزار صدور فاکتور آنلاین و آفلاین، داشبورد مدیریتی را طراحی و تولید نماید.

همچنین نرم افزار های حسابداری و یکپارچه مالی فرکام دارای نسخه های ویژه اصناف مختلف خرده فروشی و عمده فروشی، تولیدی، بازرگانی، پخش و استارت آپ ها است که طیف وسیعی از کسب و کارها و نرم افزارهای اصناف مختلف از جمله نرم افزار حسابداری لوازم بهداشتی ساختمان، نرم افزار حسابداری پوشاک، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری گل فروشی، نرم افزار حسابداری کافی شاپ، نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری آرایشی و بهداشتی، نرم افزار حسابداری خدمات مجالس و تالارهای پذیرایی، نرم افزار حسابداری لوازم خانگی، فود تراک، نرم افزار حسابداری مبلمان، نرم افزار حسابداری لوازم ورزشی، نرم افزار حسابداری آرایشگاه و سالن زیبایی، نرم افزار حسابداری کیف و کفش، نرم افزار حسابداری لوازم الکتریکی و برقی، نرم افزار حسابداری گوشت و پروتئین، نرم افزار حسابداری قنادی و خشکبار، نرم افزار حسابداری لوازم یدکی، نرم افزار حسابداری شیرآلات، نرم افزار حسابداری میوه و تره بار، نرم افزار حسابداری زیورآلات و طلا و جواهر، نرم افزار حسابداری حبوبات و غلات، نرم افزار حسابداری تعمیرگاه ها و تعویض روغنی، نرم افزار حسابداری کارواش، نرم افزار حسابداری لوازم التحریر و لوازم اداری، نرم افزار حسابداری فروشگاه های شعبه ای و زنجیره ای، نرم افزار حسابداری هایپر مارکت، نرم افزار حسابداری لوازم پزشکی، مشاغل سیار و… را تحت پوشش قرار می دهد.

در نظر داشته باشید که کارشناسان فرکام همواره با هدف اینکه بتوانند با استفاده از ابزارهای نوین حسابداری اینترنتی به مشتریان خود بهترین راهکارها ارائه دهند، در کنار شما خواهند بود و بهترین پیشنهادات را برای کسب و کار شما ارائه می دهند.

تلفن های تماس : 02144043788 – 09127005706